مجوز تأسیس دانشکده داروسازی در اراک صادر شد

جمالیان گفت: فعالیت چندین واحد صنعتی تولید داروهای گیاهی در اراک و ساوه، زمینه را برای فعالیت پرقدرت دانشکده تازه تاسیس داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، به نقل از دیار آفتاب سید محمد جمالیان بیان کرد: پس از کلی تلاش و نامه‌نگاری و دوندگی، اجازه فعالیت دانشکده داروسازی در اراک و زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک اخذ شد.

وی از تلاش‌های دکتر آشتیانی تشکر کرد و افزود: بسیاری از استان‌ها و دانشگاه‌ها به دنبال دریافت امتیاز و اخذ تأییدیه آن از وزارت بهداشت بودند، که خوشبختانه این امکان به دانشگاه علوم پزشکی اراک سپرده شد.

وی تأکید کرد: فعالیت این دانشکده و اخذ تأییدیه فعالیت آن، نقش زیادی در توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی اراک و ارتقاء سطح کیفی آن دارد.

جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: این دانشکده با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعالیت خواهد کرد، به طوری که تأمین فضا و ساختمان موردنظر به عهده دانشگاه آزاد و هیئت‌علمی و اساتید آن به عهده دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: در مرحله اول جذب دانشجو برای دانشکده، امکان تحصیل برای دانشجوهای خارجی فراهم‌شده و قبولی از طریق کنکور برای دانشجوهای ایرانی در حال حاضر میسر نیست.

وی همچنین به انتقال کامل کارخانه باریج اسانس استان و نظارت بیشتر بر روی آن اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های معاونت غذا و دارو و شخص دکتر علیمرادیان، این کارخانه که در حوزه داروهای گیاهی فعالیت می کند و پیش از این زیر نظر استان اصفهان بود به استان مرکزی ملحق شد.

وی تاکید کرد: این واحد صنعتی پتانسیل زیادی در تولید داروهای گیاهی دارد و امیدواریم با ملحق شدن آن به استان مرکزی ظرفیت کمی و کیفی داروهای گیاهی استان مرکزی نیز ارتقا یابد.

جمالیان گفت: فعالیت چندین واحد صنعتی تولید داروهای گیاهی در اراک و ساوه، زمینه را برای فعالیت پرقدرت دانشکده تازه تاسیس داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم خواهد کرد.

وی در پایان گفت: دانشگاه موظف شده تا قبل از پذیرش دانشجو، حداقل ۲ نفر هیات علمی در هر مرکز از گروه های آموزشی اصلی داروسازی که شامل فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماگوگنوری، داروسازی بالینی و سم شناسی جذب نماید که امیدورایم به منظور راه اندازی و آغاز به کار هر چه سریعتر این دانشکده، تمام موانع و چالش های پیش رو هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =