اراک و ۵ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان زرد هستند

جمالیان با اشاره به تغییر رنگ بندی شهرستان استان گفت: بر اساس این رنگ بندی، شهرستان های شازند، زرندیه، تفرش، خنداب، کمیجان و آشتیان نیز در وضعیت زرد و شهرستان های اراک، خمین، فراهان، دلیجان، ساوه و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گزارش نسیم خنداب به به نقل از دیار آفتاب؛سید محمد جمالیان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان شازند با بهبود شرایط از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد کرونایی تغییر رنگ داده است.

وی ادامه داد: بر اساس این رنگ بندی، شهرستان های زرندیه، تفرش، خنداب، کمیجان و آشتیان نیز در وضعیت زرد و شهرستان های اراک، خمین، فراهان، دلیجان، ساوه و محلات در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

▫️وی خاطر نشان کرد: تغییر رنگ یک شهر یا استان به معنی برطرف شدن خطر نیست مردم میبایست در هر شرایطی به صورت کامل پروتوکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه از استقبال و مراجعه خوب مردم به مراکز واکسیناسیون تشکر کرد و افزود: واکسیناسیون عمومی تنها راه قطع انتقال شیوع کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج این ویروس سرکش است لذا از کلیه افراد واجد شرایطی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند درخواست داریم که با پیوستن به “پویش من واکسن میزنم”  گامی در جهت مدیریت این اپیدمی بردارند و به سخنان غیرعلمی و غیرمنطقی برخی از کلاهبرداران که در فضای مجازی پیرامون عوارض واکسن مطرح می‌شود، توجهی نکنند.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح ضربتی ۳ روزه دانش آموزان در استان مرکزی، گفت: دانش آموزان ۱۲ سال به بالا با مراجعه به مراکز واکسیناسیون از ظرفیت به وجود آمده برای تزریق واکسن برای مهار شیوع ویروس استفاده کنند تا هر چه سریعتر شاهد بازگشایی مدارس و بهبودی کل شهرستان های استان باشیم.

جمالیان خاطرنشان کرد: اگرچه استان مرکزی از پیک پنجم عبور کرده و روند کاهشی را در پیش گرفته است اما این شرایط شکننده و با کوچکترین تعلل با موجی سهمگین تر از موج پنجم مواجه خواهیم شد از این رو رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی برای افرادی که واکسن‌ زده‌اند نیز یک امر ضروری است.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 20 =