۸۸درصد مردم استان مرکزی دوز اول و ۷۳درصد هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند

جمالیان با اشاره به اینکه ۶ نوع واکسن در استان مرکزی برای تزریق وجود دارد گفت: برکت، اسپایکوژن و پاستوکووک واکسن های ایرانی و سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک واکسن های خارجی در دسترس هستند.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت: تا به حال ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شامل ۸۵۶هزار و ۷۰۹ نفر هر دو دوز واکسن و ۸۸درصد شامل یک میلیون و ۶۸هزار و ۹۷۰ نفر یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین وضعیت شهرستانهای کمیجان و محلات که در واکسیناسیون عقب‌تر از سایر شهرستان ها بودند بهتر شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان افزود: به جز شهرستانهای اراک و آشتیان، بقیه شهرستانها به صورت ۱۰۰درصد نسبت به تزریق دوز اول واکسن کرونای دانش آموزان اقدام کرده اند. همچنین در آشتیان ۹۸درصد دوز اول و در اراک ۸۷ درصد دوز اول را تزریق کرده اند که نیاز است تا پیگیری جدی تری برای انجام کامل آن صورت گیرد. خوشبختانه هیچ‌گونه عارضه ای برای دانش آموزان به وجود نیامده است و خانواده ها نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به عدم مشخص شدن میزان واکسیناسیون در قشر فرهنگیان، استادان و دانشجویان، گفت: متاسفانه شاهدیم که برخی مدارس پس از بازگشایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند به طوری که فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نمی شود و استفاده از ماسک نیز جدی گرفته نمی شود. همین باعث شد تا یکی از مدارس پلمپ شود. البته با این حال خدا را شکر هیچ گونه افزایش ابتلا به کرونا در دانش آموزان مشاهده نشده است.

جمالیان با بیان اینکه ۶ نوع واکسن در سطح استان برای تزریق وجود دارد، گفت: برکت، اسپایکوژن و پاستوکووک واکسن های ایرانی و سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک واکسن های خارجی در دسترس هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به ابتلای محدود افراد به ویروس آنفلوآنزا در سطح استان، گفت: شهرستان های ساوه و اراک به ترتیب بیشترین مبتلا به این ویروس را نسبت به جمعیت دارند و البته سایر شهرستانها ابتلای بسیار محدود داشته یا اصلا گزارشی از آنفلوآنزا در آنها نشده است. لازم به ذکر است گزارشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نداشته ایم.

جمالیان خاطرنشان کرد: از ابتدای این هفته رنگ بندی کرونایی استان از نارنجی و قرمز خارج شد و تجربه نشان داده پس از بهبود شرایط، عادی انگاری در مردم شکل می گیرد لذا نیاز ضروری است تا رسانه ها بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =