تأمین آب شرب سالم و بهداشتی از دستاورد انقلاب اسلامی اس

مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان خنداب گفت:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط درشهرخنداب دو شیر آب موجود بود و کلیه روستاها از داشتن آب لوله کشی محروم بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تمام روستاها و شهرها آبرسانی انجام شده است .

به گزارش نسیم خنداب؛ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پی چهار دهه حیات پربرکت خود و مسیر بالندگی ملت ایران در بخش‌های مختلف رشد چشمگیری داشته که توسعه صنعت آب و فاضلاب یکی از شاخه‌های پربار آن است.

تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای جمعیت شهری و روستایی از طریق ایجاد هزاران کیلومتر خط انتقال، ساخت مجتمع‌های آبرسانی و سدها و همچنین تربیت متخصصان سدسازی و امور فنی را باید از جمله دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه آب شرب دانست.

نعیمی، مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط در شهرخنداب دو شیر آب موجود بود و کلیه روستاها از داشتن آب لوله کشی محروم بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تمام روستاها و شهرها آبرسانی انجام شده است .

وی در ادامه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب جهت تأمین آب شرب مورد نیاز شهرستان، تعداد ۵۰ فقره چاه در سطح شهر و روستا حفر شده است  که ۶ چاه مربوط به جاورسیان و خنداب و ۴۴ چاه آب مربوط به روستاهاست.

نعیمی در ادامه تصریح کرد:از بزرگترین دستاورد انقلاب برای محرومیت زدایی در حوزه آب شهرستان، ایجاد مجتمع در روستاهاست. آب شرب روستاهایی که در یک مسیر هستند از یک مخزن و چاه تامین می شود.در حال حاضر  تعداد ۹ مجتمع در شهرستان احداث شده است و ۵ مجتمع در بخش مرکزی و ۴ مجتمع در بخش قره چای فعال هستند.

مدیر اداره آب و فاضلاب خنداب گفت: برای اولین بار دستگاه حذف نیترات شرکت دانش بنیان توسط نخبگان ایرانی که زیر نظر ریاست جمهوری کار می‌کردند در سطح شهرستان خنداب و در روستای جوشیروان نصب شد.

نعیمی اظهار کرد: تعداد معدودی از روستاها تمایلی به استفاده از خدمات  اداره آب و فاضلاب ندارند. شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد جهت بهینه‌سازی آب شرب خدمات در اختیارشان قرار دهد در صورتی که یک نفر متولی معتبر به عنوان نماینده معرفی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + سه =