خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد

سلیمی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف است نگرانی مرغداران و دامداران را برطرف کند، گفت: تأمین نهاده‌ها و خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها و تبعات آن در آینده، گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص تذکرات و راهکارهایی به وزیر جهاد کشاورزی ارائه کرده است و در جلسه تخصصی کمیسیون وی را ملزم به مدیریت کردن این مسئله کرده است.

وی افزود: امروز دامداران و مرغداران نگران چند مسئله هستند که افزایش قیمت نهاده‌ها و اطمینان از تأمین نهاده‌ها مهمترین نگرانی دامداران است که وزارت جهاد کشاورزی موظف است این نگرانی را برطرف کند و مجلس شورای اسلامی پیگیر این مسئله است.

سلیمی بیان کرد: وقتی مرغداران نهاده را آزاد خریداری می‌کند و مرغ آن کمتر از قیمت تمام‌شده به خریدار می‌دهد این موجب آسیب‌هایی به تأمین مواد پروتئینی در آینده خواهد شد که وزارت جهاد کشاورزی باید در این خصوص برنامه عملیاتی ارائه دهد.

وی تأکید کرد: خرید تضمینی گوشت قرمز و مرغ در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد این مسئله می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: در خصوص دام هم این‌گونه است که وزارت جهاد کشاورزی باید قیمت تضمینی را ارائه کند و به دامدار این اطمینان را بدهد که محصولات او تضمینی خریداری می‌شود و در این حالت سرمایه‌گذاری دچار وقفه نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اجازه صادرات نیز نکات و راهکارهای لازم را به وزیر جهاد کشاورزی انتقال داده و امیدواریم اتفاقات خوبی در این خصوص رقم بخورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =