رشد بیش از ۱۰۰ درصدی خرید تضمینی گندم در استان مرکزی/ در تأمین نیاز گندم استان قطعا مشکلی نداریم

صفری گفت: آخرین آمارها نشان می دهد که در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در استان مرکزی حدودا به ۱۸۷ هزار تن رسیده که نسبت به عدد ۸۷ هزار تن در سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش نسیم خنداب، علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ اظهار داشت: امسال علیرغم خسارات ناشی از کم بارشی اما بحمداله با توجه به قیمت گذاری مناسب و نگاه ویژه دولت فرآیند خرید تضمینی گندم روند بسیار خوبی است و ۳۰ مرکز خرید فعال کار خرید گندم از کشاورزان استان را تا پایان شهریورماه انجام میدهند.

وی افزود: آخرین آمارها نشان می دهد که در حال حاضر میزان خرید تضمینی گندم در استان مرکزی حدودا به ۱۸۷ هزار تن رسیده که نسبت به عدد ۸۷ هزار تن در سال گذشته رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مصرف گندم استان مرکزی با در نظر گرفتن نیاز صنف و صنعت ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تن است که اگر فقط نیاز خبازی ها و نان را در نظر بگیرنم این عدد کمتر هم خواهد بود و در حال حاضر تقریبا نیاز استان برآورده شده ضمن اینکه موجودی قبلی نیز داشته ایم و امسال قطعا مشکلی نخواهیم نداشت و در سنوات آتی نیز با برنامه ریزی های انجام شده در راستای اجرای کشت قراردادی و جهش تولید دیمزارها برای افزایش تولید گندم مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گزارش دیارآفتاب، در سال زراعی اخیر در استان مرکزی حدود ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و تقریباً ۴۰ هزار هکتار تحت کشت آبی گندم قرار داشت.

ظرفیت میزان تولید گندم در اراضی کشاورزی استان مرکزی سالانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن بوده که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و شرایط ناشی ازخشکسالی در دوسال اخیر تولید این محصول با کاهش مواجه شد اما علیرغم این شرایط در سال زراعی جاری میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان مرکزی به نسبت سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =