ثبت بیش از ۸ هزار واقعه ولادت در استان مرکزی طی هفت ماهه نخست سال/کاهش ۴و شش دهم موالید

کریمی گفت: در هفت ماهه امسال ۸ هزار و ۱۶ واقعه ولادت در استان مرکزی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴ و شش دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۸ هزارو ۱۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴ و شش دهم درصد کاهش دارد.

کریمی افزود: تعداد ولادت پسر ثبت شده در این مدت ۴ هزار و ۱۴۲ و تعداد ولادت ثبت شده دختر ۳ هزار و ۸۷۴ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: میزان ولادت شهری ۶ هزار و ۷۴۸ واقعه و ولادت روستایی هم هزار و ۲۶۸ واقعه است.

وی بیشترین ولادت ثبت شده را مربوط به مادران گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال عنوان کرد و افزود: تقریبا ۵۶ درصد ولادت‌ها مربوط به این گروه سنی مادران است.

مدیرکل ثبت احوال استان  مرکزی تصریح کرد: فراوانی ۳ نام اول پسران به ترتیب امیرعلی، امیرحسین و علی و فراوانی سه نام نخست دختران هم فاطمه، رستا و زهرا است.

به گزارش دیارآفتاب همچنین به گفته مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی ۳۰ درصد خانواده‌ها در این استان تک فرزند یا بدون فرزند هستند، نرخ باروری در کشور یک و ۶ دهم درصد است در حالی که این شاخص در استان مرکزی یک و ۳۷ صدم درصد گزارش شده است.

نرخ باروری در استان‌های اصفهان، فارس و یزد پایین است اما استان مرکزی جزو استان هایی است که نرخ باروری آن در سطح خیلی پایین تر از سایر استان‌ها قرار دارد و از نظر سالمندی رتبه پنجم را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =