افزایش ۴۰ کرسی نمایندگی مجلس مصوبه ی کمیسیون امور داخلی است/شهرستان های خنداب و کمیجان دارای نماینده مستقل خواهند شد

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی ۴۰ کرسی نمایندگی مجلس اضافه خواهد شد که یک نماینده سهم استان مرکزی است.

به گزارش نسیم خنداب، ولی اله بیاتی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به بررسی نهایی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان مجلس اظهار داشت: طبق قانون باید در هر ۱۰ سال ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود اما در حدود ۲۰ سال است در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: توزیع نمایندگان در سطح کشور تابع شاخص‌هایی است که هم میزان جمعیت و هم شاخص‌های سرزمینی در آن مؤثر است لذا آنچه در خصوص استان مرکزی اتفاق افتاد و در کمیسیون مصوب شد این بود که یک نماینده به استان مرکزی اضافه شود.

بیاتی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان موافقت کرد که این‌یک نماینده‌ای که اضافه خواهد شد به شهرستان‌های کمیجان و خنداب تعلق بگیرد و این دو شهرستان با جدا شدن از حوزه انتخابیه اراک یک نماینده مستقل داشته باشند و شهر اراک هم دو نماینده داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته افزایش ۴۰ کرسی نمایندگی مجلس مصوبه‌ی کمیسیون امور داخلی است و باید برای طی فرایند در صحن مجلس تصویب و سپس در شورای نگهبان تأیید و ابلاغ شود که امیدواریم تا پایان سال مصوب شود و به انتخابات مجلس در سال آینده برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =