فاطمه و امیرعلی در صدر اسامی نوزادان در خنداب

رئیس اداره ثبت‌احوال خنداب با اشاره به اینکه گرایش به نام‌های مذهبی و علی‌الخصوص اسامی ائمه در بین خانواده‌های خندابی چشم‌گیر است گفت: فاطمه برای دختران و امیرعلی برای پسران بیشترین فراوانی را از آغاز سال ۱۴۰۱ تا به امروز داشته است.

به گزارش نسیم خنداب؛ حسنی، رئیس اداره ثبت‌احوال خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای تسریع در صدور کارت‌های ملی هوشمند انجام گرفت و اقدامات خوبی در این بخش انجام‌شده است.

وی در ادامه بیان کرد: حدود ۹۵ درصد از شهروندان خندابی کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند امیدواریم تا پایان سال روند صدور و تحویل کارت ملی برای سایرین نیز فراهم شود.

حسنی افزود: خدمت غیرحضوری از طریق درگاه خدمات الکترونیکی ثبت‌احوال با عنوان سامانه سهیم (sahim.sabteahval.ir) در دسترس قرارگرفته که شهروندان بدون مراجعه به مراکز ثبت‌احوال بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این درگاه ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانوار، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیداشده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات ارائه شده است که از شهروندان تقاضا ماندیم با ورود به سامانه آدرس و کد پستی خود را دقیق و بروز وارد نمایند.

رئیس اداره ثبت‌احوال خنداب در خصوص آمار ازدواج و طلاق در شهرستان خنداب گفت: متأسفانه در شهرستان خنداب یک دفتر ثبت ازدواج و طلاق فعال است و حدود ۵۰ درصد ازدواج و.. در خارج از شهرستان و در شهرهای مجاور ملایر و شازند و اراک ثبت می‌شود و آمار دقیقی از میزان ازدواج و طلاق در دسترس نیست.

حسنی در ادامه بیان کرد: شهرستان خنداب یک شهرستان جوانی است و طرح‌های دولت برای جوانی جمعیت در این شهرستان مؤثر واقع‌شده است و با توجه به کاهش آمار ابتلا به کرونا درصد مرگ‌ومیر نیز کاهش‌یافته است.

حسنی در مورد فراوان‌ترین نام‌های منتخب در سال جاری برای نوزادان گفت: گرایش به نام‌های مذهبی و علی‌الخصوص اسامی ائمه در بین خانواده‌های خندابی چشم‌گیر است.فاطمه برای دختران و امیرعلی برای پسران بیشترین فراوانی را از آغاز سال ۱۴۰۱ تا به امروز داشته است.

حسنی افزود: نام‌های انتخاب‌شده برای نوزادان پسر با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب امیرعلی، محمدحسین ، امیرعباس و علی و برای دختران فاطمه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =