رجب، ماه رحمت و بخشش خداوند است

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه ماه رجب را می‌توانیم ماه رحمت و بخشش خداوند متعال بدانیم گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های پرفضیلت برای خودسازی، رشد و تعالی انسان به‌سوی خداوند متعال است.

به گزارش نسیم خنداب؛ حجت‌الاسلام شریفی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های پرفضیلت برای خودسازی، رشد و تعالی انسان به‌سوی خداوند متعال است.

وی بیان کرد: این ماه را می‌توانیم ماه رحمت و بخشش خداوند متعال بدانیم از مناسبت‌های بااهمیت این ماه، لیله الرغائب، میلاد امیرالمؤمنین(ع) که شکافته شدن کعبه در این ماه اتفاق افتاد، مبعث رسول خدا(ص) و اعتکافی است که هرساله با حضور پرشور جوانان برگزار می‌گردد، اشاره کرد.

شریفی افزود: در این ماه نمازها و دعاهای ویژه سفارش شده  که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از آن‌ها به تعالی و آمادگی لازم برای مهمانی خدا برسد.

کارشناس مذهبی افزود:  در حدیث قدسی فرمودند: «ماه رجب ریسمانی بین خداوند و بندگان خداست که هر کس به آن چنگ بزند و به‌طرف خدا برود به وصال خدا خواهد رسید».

 وی افزود: در روایت داریم که فرمودند: «درهای بهشت و رحمت خدا در این ماه باز است و انسان می‌تواند در این ماه  به مقاصد الهی برسد».

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =