توزیع ۳۵۰ تن گوشت منجمد در استان مرکزی/کالاهای اساسی مورد نیاز ایام پایانی سال تامین شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اخیراً مشکلی در قیمت گوشت در کشور ایجادشده که در استان مرکزی هم این تنش وجود دارد و برای تنظیم بازار بیش از ۳۵۰ تن گوشت منجمد توزیع‌شده است و این توزیع گوشت ادامه دارد تا بازار به تعادل برسد.

به گزارش نسیم خنداب، علی صفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به تنش قیمتی گوشت در کشور گفت: اکنون قیمت تمام‌شده دام زنده بالاست اما درگذشته قیمت پایین بوده و حدود سه ماه پیش شرکت پشتیبانی امور دام، دام‌ها را از دامداران خریداری می‌کردیم که اکنون به‌عنوان گوشت منجمد در بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: اخیراً مشکلی در قیمت گوشت در کشور ایجادشده که در استان مرکزی هم این تنش وجود دارد و برای تنظیم بازار بیش از ۳۵۰ تن گوشت منجمد توزیع‌شده است و این توزیع گوشت ادامه دارد تا بازار به تعادل برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: واردات گوشت گرم توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود که سازمان جهاد کشاورزی فقط تسهیلگری و نظارت را انجام می‌دهد و با توجه به اینکه استان مرکزی زیرساخت لازم برای واردات و توزیع گوشت گرم را دارد اکنون در استان به مرحله اجرا رسیده و ادامه دارد.

صفری در خصوص وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در استان در ایام پایانی سال گفت: اکنون در خصوص ذخیره مرغ مشکلی نداریم اما با توجه به اینکه مصرف مرغ در ایام سال نو و ایام ماه مبارک رمضان بالا می‌رود پیش‌بینی می‌شود که قیمت نیز بالا رود بنابراین با ذخیره‌سازی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد در استان تلاش می‌کنیم که قیمت مرغ را در حد قیمت مصوب این کالا نگه‌داریم.

وی ادامه داد: در خصوص ذخیره شکر، آرد و روغن در استان مرکزی مشکلی نداریم ضمن اینکه طرح نظارتی بر قیمت و توزیع کالاهای اساسی در استان را طی چند روز آینده اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سه =