طرح تشدیدبازرسی و نظارت بر بازار نوروز ۱۴۰۲ در استان مرکزی اجرا می شود

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: طرح بازرسی و نظارت بر بازار که هم‌زمان با سراسر کشور از ۱۴ اسفندماه در استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان (پایان فروردین ۱۴۰۲) ادامه خواهد داشت.

به گزارش نسیم خنداب، جعفر مددی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ اظهار کرد: طرح بازرسی از بازار و کلیه صنف‌ها با محوریت اداره کل تعزیرات، اتاق اصناف، سازمان استاندارد و جهاد کشاورزی از ۱۴ اسفندماه شروع می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی، گفت: با توجه به برنامه‌ای که در اختیار بازرسان قرار داده می‌شود روزانه در دو نوبت صبح و بعدازظهر گشت‌های مشترک انجام می‌شود و این بازرسی‌ها در روزهای تعطیل هم انجام خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی در خصوص بازار پوشاک در استان مرکزی گفت: با توجه به نوسان قیمت ارز، قیمت کلیه اجناس ۴۰ درصد افزایش داشته اما بازار دچار رکود است و نسبت به اسفندماه سال گذشته، بازار خرید پوشاک وضعیت خوبی ندارد.

مددی بابیان اینکه در بازار پوشاک گرانی داریم اما گران‌فروشی نداریم، گفت: اصناف، گران کننده نیستند بلکه توزیع‌کننده هستند و قیمت‌های بالای اجناس و پوشاک به این معنی نیست که اصناف قیمت‌ها را گران کرده‌اند زیرا افزایش قیمت‌ها از پایه صورت گرفته است.

وی با اشاره به عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به کارگران گفت: به دلیل قیمت‌های بالا، قدرت خرید مردم نیز کم شده و چون اراک شهری صنعتی است که اکثر مردم به شغل کارگری مشغول هستند بنابراین فروش اصناف نیز پایین آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =