راهپیمایی روز قدس مصداق تولی و تبری امت اسلام است

کارشناس سیاسی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس یک عرصه‌ای از نمایش اصلی به نام تولی و تبری است و لذا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

به گزارش نسیم خنداب، جواد یاری کارشناس سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت: روز قدس که به ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و تدبیر بی‌نظیر ایشان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان لحاظ شد موجب مردمی کردن آرمان قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

وی افزود: روز قدس باعث ایجاد وحدت بین همه مسلمانان نسبت به قبله اول مسلمانان و محل معراج رسول‌الله(ص) است و این روز شریف باتدبیر حضرت امام(ره) به محور وحدت امت اسلام تبدیل شد و بسیج عمومی را در بین مسلمانان علیه صهیونیست بین‌الملل راه‌اندازی کرد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: به جهت حساسیت و اتفاقات امروز در منطقه روز قدس در سال جاری از اهمیت بسیاری برخوردار است و شاهد تحولات بی‌سابقه در منطقه و خصوصاً سرزمین‌های اشغالی هستیم به‌نحوی‌که خود مقامات ارشد رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که رژیم یهود در طول تاریخ نتوانسته ۸۰ سالگی خود را ببیند و بعید است که در این دوره هم ۸۰ سالگی خود را بگذراند و یعنی فروپاشی خودشان را به‌وضوح مشاهده می‌کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری درگذشته فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید و در دیدار اخیر خود نیز فرمودند خودشان برای نابودی و رفتن عجله می‌کنند و قطعاً تمام شواهد حاکی از فروپاشی اجتماعی و سیاسی رژیم صهیونیستی دارد به‌نحوی‌که در طی چند سال اخیر تقاضا برای دو تابعیتی شدن جهت فرار از این سرزمین به عدد بالای ۷۰ درصد رسیده است و فضا به نحوی است که روز به روز انسجام مسلمانان در سرزمین قدس شریف بیشتر می‌شود.

یاری بیان کرد: از طرفی با تضعیف شدید آمریکا و اروپا به‌عنوان حامیان اصلی رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی و جابه‌جا شدن ثقل جهانی به سمت شرق و ایران، روسیه و چین و عرض‌اندام جبهه مقاومت روز به روز علائم حیاتی رژیم صهیونیستی کمتر می‌شود.

وی افزود: در این شرایط اخیر با تظاهرات میلیونی علیرغم سانسورهای شدید رسانه‌های غربی شرایط تحولات بی‌نظیری در سرزمین‌های اشغالی رقم‌زده و زمینه‌های فروپاشی رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی را فراهم نموده است.

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه رژیم کودک کش صهیونیستی باآن‌همه سرمایه در جهان و آرزوی نیل تا فرات امروز حتی قادر به اداره منطقه خود نیستند و برای مدیریت دولت خود کاملاً ناتوان هستند، گفت: بحران‌های عظیمی در رژیم صهیونیستی در حال اتفاق افتادن است و طبیعی است در چنین شرایطی مسلمانان اهمیت این شرایط را درک کنند و نسبت به هرزمانی نسبت به‌روز قدس حساس‌تر باشند.

وی با تأکید بر اینکه روز قدس امت اسلام انسجام و وحدت خود را در حمایت از قدس شریف به رخ جهانیان خواهند کشید، گفت: لذا ضرورت دارد مسلمانان حداقل دین خود را نسبت به این روز مهم ادا کنند و با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس حماسه‌ای ماندگار رقم بزنند.

یاری افزود: همه مردم یک وظیفه مهم نسبت به مسلمانان و دشمنان دارند و حداقل کار ممکن این است در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور باشکوه خود برای حمایت از قدس شریف به خیابان‌ها بیاییم.

وی بیان کرد: به تعبیر قرآن کریم حضور در تجمعات مسلمانان که علیه دشمنان قرآن و اسلام باشد از اقدامات خیر محسوب می‌شود و روز قدس دشمنان را عصبانی می‌کند و طبیعی است مردم مسلمان و حامیان مظلومین در روز قدس بار دیگر با صف‌های باشکوه به خیابان‌ها بیایند و با بصیرتی که دارند در این روز دشمن را ناامید خواهند کرد.

کارشناس سیاسی بابیان اینکه حضور باشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از این دارد مردم با بصیر و هوشیار هستند، گفت: دشمنان اصلی خود را می‌شناسند و قطعاً مردم در روز قدس بار دیگر بصیرت خود را به نمایش خواهند گذاشت.

وی تأکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس عالی‌ترین سطح تبری نسبت به بزرگ‌ترین دشمنان حق، حقیقت و قرآن و معنویت است و پاداشت آن غیرقابل ارزیابی هست.

یاری خاطرنشان کرد: روز قدس یک عرصه‌ای از نمایش اصلی به نام تولی و تبری است و به تعبیر امام رضا(ع) تمام دین در این دو اصل خلاصه می‌شود و لذا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =