کارگران نقش فراوانی در تولید ناخالص ملی و امنیت غذایی دارند

کارآفرین خندابی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ظرفیت‌های خوبی برای تولید و اشتغال وجود دارد گفت: کارگران می‌توانند با ورود به این بخش علاوه بر نقش‌آفرینی در تولید ناخالص ملی به امنیت غذایی کشور هم کمک می‌کنند.

به گزارش نسیم خنداب؛ واحد وفایی کارآفرین نمونه روستای دهچال از توابع شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: کشاورزان و کارگران نقش فراوانی در تولید ناخالص ملی، امنیت غذایی، صادرات غیرنفتی، اشتغال و کاهش مشکلات اقتصادی-اجتماعی کشور دارند که توسعه آن می‌تواند به‌عنوان ناجی رونق و اقتصاد کشور باشد.

وفایی اظهار کرد: بنده از سال ۷۵ در زمین‌های پدرم به مساحت ۱۲ هکتار به کار کشاورزی مشغول شدم و محصولات گندم، جو، لوبیا، یونجه و کلزا کشت می‌کنم.

وی بیان کرد: بعد از گذشت چند سال با توجه به کسب تجربیات خود و منافعی که روغن کلزا برای سلامتی بدن داشت دستگاه روغن‌گیری را خریداری کردم و دانه‌های کلزا را به روغن تبدیل و به فروش می‌رسانم.

وفایی گفت: با انجام این کار برای یک نفر به طور مستقیم و برای ۵ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال ایجاد کرده‌ام.

این کارآفرین بیان کرد: دانه روغن کلزا خرید تضمینی دارد و مشکلی برای فروش آن ندارد و از زمانی که روغن‌گیری را آغاز نمودم با توجه به کیفیت محصول و کاملاً طبیعی و خالص بودن آن مشکلی برای فروش روغن هم ندارم و از استان‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار متقاضی خرید روغن هستند و با قیمت مناسب به فروش می‌رسانم.

وی گفت: اول مهرماه فصل کاشت کلزا است و تیرماه نیز زمان برداشت محصول است. هر مقدار که کشاورز از علم و تجربه  در این زمینه بهره بگیرد قطعاً نتیجه مطلوب‌تری خواهد گرفت و آینده روشنی در انتظار آن‌هاست.

وفایی به عنوان کسی که توانسته است در کشاورزی به سطح مطلوب و نمونه‌ای برسد  کسانی را که در این مسیر قرار دارند و یا می‌خواهند به حوزه کشاورزی وارد شوند تشویق می‌کند و به آنها توصیه می‌کند به خودشان تکیه داشته باشند و مطمئن باشند با تلاش موفق می‌شوند حتی کسانی که می‌خواهند از صفر شروع کنند هم امیدوار باشند که به مراحل خوبی می‌رسند و بنده آمادگی دارم برای راهنمایی کسانی که می‌خواهند کار کشاورزی و خصوصاً  کاشت کلزا را آغاز نمایند در حد توان خود راهنمایی کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =