زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگوی جوانان باشد

مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) گفت: حضرت زهرا(س) در زندگی همواره آرامش دهنده حضرت علی(ع) بود که باید مورد توجه و الگوی جوانان قرار بگیرد.

به گزارش نسیم خنداب، حجت الاسلام رضا تاج آبادی، مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در گفتگو با دیار آفتاب؛ اظهار کرد: زمانی که امیرالمؤمنین(ع) مورد سؤال پیامبر اکرم(ص) واقع شد که حضرت زهرا(س) را چگونه همسری یافتی؟ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «فاطمه(س) بهترین یار و یاور در اطاعت از خداوند است».

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم هدف از تشکیل خانواده را فراموش کرده‌اند، گفت: خداوند متعال ما را برای اطاعت، عبودیت و بندگی آفریده و عواملی مانند شیطان باعث غفلت از اطاعت و بندگی خداوند می‌شود به همین دلیل بسیاری از مردم هدف از ازدواج و تشکیل خانواده را فراموش کرده‌اند.

مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به خسارت‌های جلب نگاه مردم در زندگی گفت: جلب نگاه مردم باعث خسارت‌های زیادی در زندگی می‌شود که یکی از این خسارت‌ها موانع تشکیل خانواده برای جوانان است زیرا رضایت الهی و اطاعت از دستورات خداوند در تشکیل خانواده مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی ادامه داد: شیطان یکی از موانع عبودیت و بندگی خدا است زیرا قسم یاد کرده است که «خدایا به عزتت، بندگانت را گمراه می‌کنم، مگر بندگانی که تو اخلاصشان کرده باشی» بنابراین شیطان تمام قوای خود را برای جلوگیری از خالص شدن انسان در عبودیت به کار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خالص شدن انسان در عبودیت و بندگی خدا قطعاً سختی‌های زیادی دارد که با تلاش و کوشش بسیار و تحمل تمامی مصائب و گرفتاری‌ها به آن دست می‌یابیم.

مدیر موسسه بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: توجه و پرداختن به دنیا یکی از موانع بزرگ در رسیدن به عبودیت است و لذت‌های دنیوی، نگاه و قلب انسان را معطوف و مجذوب خود می‌کند که باعث غفلت از یاد خدا و گمراهی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی با بیان اینکه همسر خوب باید مراقب موانع عبودیت و بندگی خدا در زندگی مشترک باشد، گفت: حضرت زهرا در زندگی همواره آرامش دهنده حضرت علی(ع) بود که باید مورد توجه و الگوی جوانان قرار بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور باید جوانان در زندگی مشترک مانند مادران و همسران شهدا در زمان اول انقلاب، ایستادگی کنند تا در جنگ اقتصادی به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =