حضرت معصومه(س) شهیده راه ولایت است

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: حضرت معصومه(س) برای دیدار امام زمان خود، عزم سفر نمود و در حالی که به شوق دیدار برادر و امام خود، سختی راه را به جان خریده، بر اثر شدت بیماری در شهر قم به شهادت رسیدند.

به گزارش نسیم خنداب، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «دیار آفتاب»؛ پیرامون فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حضرت معصومه(س) سرچشمه فضائل و کمالات معنوی و روحانی، دختر ارشد امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است، و ایشان تنها زن شفاعت‌کننده بعد از حضرت فاطمه(س) در روز قیامت است.

وی، افزود: حضرت معصومه(ع) اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و پدر او حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) و مادرش نجمه خاتون مادر امام رضا(ع) است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی، بیان کرد: حضرت معصومه(س) در همان سنین کودکی، با مصیبت شهادت پدر گرامی خود که در حبس هارون در شهر بغداد بود، مواجه شد، فلذا از آن پس به مدت ۲۱ سال تحت سرپرستی امام رضا(ع) قرار گرفت.

خلیلی، عنوان کرد: حضرت معصومه(س) بعد از یک سال از هجرت امام رضا(ع) به قصد دیدار برادرش، از مدینه به‌سوی خراسان حرکت کرد و با کاروان خود وارد روستایی در نزدیکی شهر قم شد.

وی، ادامه داد: حمله مأموران بنی‌عباس به کاروان حضرت معصومه(س) در نزدیکی شهر قم، سبب شهادت فرزندان امام کاظم(ع) که همراه حضرت معصومه(س) بودند، شد و وجود آرامگاه‌هایی از فرزندان امام کاظم(ع) در شهر ساوه، حاکی این واقعه است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی، خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت معصومه(س) در نزدیکی شهر قم بیمار شدند، ادامه راه را برای خود غیر ممکن دیدند و با اطرافیان خود در شهر قم، که مرکز شیعیان بود ساکن شدند.

خلیلی، حضرت معصومه(س) را شهید راه ولایت دانست و اظهار کرد: ایشان برای دیدار امام زمان خود عزم سفر نمود و در حالی که به شوق دیدار برادر و امام خود و به عشق ولایت، سختی راه را به جان خرید، بر اثر شدت بیماری به شهادت رسیدند و در یکی از باغ‌های شهر قم، که اکنون بارگاه ملکوتی این حضرت است، تن مبارکشان به خاک سپرده شد.

وی، درخصوص فضیلت زیارت حضرت معصومه(س) بیان کرد: به نقل از صحبت‌های امام رضا(ع) کسی که حضرت معصومه(س) را زیارت کند پاداشش بهشت است و همچنین از آنجا که زیارت امام رضا(ع) از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، زیارت حضرت معصومه(س) مانند زیارت امام رضا(ع) دارای اهمیت فراوانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − نوزده =