حفظ حجاب آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌دهد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: حجاب چند آثار مثبت در جامعه ایجاد می‌کند که یکی از مهم‌ترین فوائد و تأثیرات مثبت آن در جامعه بحث کم شدن آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش نسیم خنداب، حجت‌الاسلام هادی خلیلی، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «دیار آفتاب»؛ در رابطه اهمیت حجاب و عفاف و تأثیر آن بر جامعه، گفت: یکی از مسائلی که از منظر قرآن کریم و روایت اهل‌بیت علیه الاسلام بسیار تأکید و بر آن سفارش شده است موضوع حجاب است.

وی، افزود: وقتی که سیره عملی اهل‌بیت(ع) را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که موضوع حجاب از موضوعات بسیار مهمی است که هم اهل‌بیت(ع) خودشان و دیگران را نیز سفارش به رعایت این موضوع می‌کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، بیان کرد: سیره اهل‌بیت(ع) مستنبط و اثبات شده از قرآن کریم است یعنی خداوند متعال در قرآن کریم دو آیه را فقط به موضوع حجاب اختصاص داده است که یکی آیات ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور خداوند متعال بسیار زیبا در این دو آیه شریفه به موضوع آموزش حجاب بانوان پرداخته است.

خلیلی، در رابطه با شبه‌افکنی و دامن‌زدن عده‌ای چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی به مسئله حجاب، اظهار کرد: عده‌ای در خصوص موضوع حجاب می‌گویند که ریشه دینی ندارد و ساخته و پرداخته روحانیت است در حالی‌که خطاب به آنها می‌گوییم اگر می‌خواهید ارزش‌های ما را زیر سؤال ببرید حداقل اطلاعات خود را بالا برده و با علم و آگاهی سعی بر این داشته باشید که موضوع حجاب را زیر سؤال ببرید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، خاطر نشان کرد: برخی از احکام ما شرعی تأسیسی یا تأکیدی است. احکام تأسیسی یعنی بعضی از احکام و مسائل را اسلام از ابتدا تأسیس کرده است و مانند احکام خداوند در خصوص نماز که چگونه، چند رکعت و در چه زمانی باید انجام شود.

خلیلی، در رابطه با احکام تأکیدی، گفت: این احکام قبل از اسلام نیز وجود داشته است اما به‌جهت خوبی و اولویت آن، اسلام نیز بر روی آن تأکید کرده است که حجاب نیز از جمله این مسائل است.

وی، در خصوص بررسی ایران باستان، افزود: وقتی که ایران باستان را مورد بررسی قرار می‌دهیم مشاهده می‌کنیم حتی قبل از اسلام نیز مردم ایران اهل حجاب بوده‌اند. مردم سعی می‌کردند موی سر و بدن خانم‌های خود را در مقابل نامحرم بپوشانند و بحث پوشیده شدن خانم‌ها در برابر چشم نامحرم برای آنها اهمیت داشته و اسلام نیز بر روی موضوع حجاب تأکید کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، بیان کرد: وقتی که حضرت محمّد(ص) دین کامل اسلام عرضه کرد، حجاب از جمله معقولاتی است که باید رعایت شود و حتی کسانی که تعصب روی ایران باستان دارند باید این را بدانند که حجاب یک مسئله شرعی تأکیدی است که فطرت و عقل انسان حکم می‌کند که انسان باید خود را در برابر نامحرم بپوشاند.

خلیلی، در رابطه با فواید حجاب، خاطر نشان کرد: از طرق عقل این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم که عقل حکم می‌کند که حجاب چند آثار مثبت در جامعه ایجاد می‌کند که یکی از مهم‌ترین فواید و تأثیرات مثبت حفظ حجاب در جامعه بحث کم شدن آسیب‌های اجتماعی است.

وی، عنوان کرد: اکنون بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اعم از مزاحمت برای نوامیس، تجاوز به عنف و خیلی از اتفاقات ناگواری که در این حوزه رخ می‌دهد به‌خاطر همین بی‌بند و باری و بی‌حجابی‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: دومین تأثیر مثبت حجاب، پر رنگ شدن معنویت در جامعه است که یکی از اهداف انبیاء و اولیای الهی ترویج معنویت در جامعه بوده است در صورتی معنویت در جامعه ترویج پیدا می‌کند که مسائل شرعی، احکام دینی و آداب اسلامی را رعایت کنیم.

خلیلی، در رابطه با حفظ حجاب، افزود: رعایت حجاب یکی از مصادیق مهم آداب اسلامی است و لذا افرادی که در جامعه سعی بر رعایت حجاب دارند در واقع یک حکم شرعی را به آن عمل کرده‌اند که این موضوع باعث افزایش معنویت در جامعه می‌شود.

وی، در رابطه با رعایت حجاب توسط بانوان و آقایان، بیان کرد: حجاب فقط مخصوص آقایان یا خانم‌ها نیست بلکه آقایان نیز باید حجاب را رعایت کنند اما موضوع حجاب در مورد خانم‌ها به‌خاطر زیبایی‌هایی که خداوند متعال برای آنها قرار داده بیشتر به چشم می‌خورد. به همین جهت زیبنده‌تر است که خانم‌ها حجاب را رعایت کنند. اما این بدین معنا نیست که آقایان نباید حجاب را رعایت کنند بلکه آقایان نیز مواضع شرعی خود را رعایت کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در پایان تصریح کرد: چقدر زیبا است وصیت‌نامه شهدا که چشم انسان را می‌نوازد و زمانی که وصیت‌نامه‌ها را مشاهده می‌کنیم اکثر شهدا به یک موضوع واحدی اشاره می‌کنند و آن موضوع همان حفظ حجاب است و چه زیبا یکی از شهدا وصیت کرده بود خواهرم حجابت و برادرم نگاهت را حفظ کن.

انتهای پیام /

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =