برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد خنداب

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنداب گفت: در شهرستان خنداب نیز همچون سنوات گذشته مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد شهری و روستایی ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.

به گزارش «نسیم خنداب»؛ علی محمدخانی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: خداوند عالم برای بخشش بی‌حساب خود برای بندگان، و دوری آن‌ها از گناهان، اعمالی را برای آن‌ها مقدر کرده است تا آن‌ها با انجام این گونه اعمال، خود را تزکیه کرده و به کمالات انسانی برساندند.

وی در ادامه بیان کرد: در حدیثی می‌خوانیم: «اعتکاف، گناهان را متوقف نموده و از بین می‌برد و اجر آن همانند این است که تمام نیکی‌ها را انجام داده است».

محمدخانی گفت: پیامبر اکرم(ص) به اباذر فرمود:«ای اباذر! تا زمانی که در مسجد نشسته‌ای خدای تعالی به تعداد هر نفسی که می کشی، یک درجه در بهشت به تو می‌دهد و فرشتگان بر تو درود می فرستند و برای هر نفسی که در مسجد می‌کشی، ده حسنه برایت نوشته می‌شود و ۱۰ گناه از تو پاک می‌شود».

رئیس تبلیغات اسلامی خنداب به برگزاری مراسم اعتکاف در خنداب اشاره کرد و گفت:  در شهرستان خنداب نیز همچون سنوات گذشته اعتکاف در ۲۰ مسجد شهری و روستایی ویژه برادران و خواهران از پنج بهمن ماه لغایت هفت بهمن ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از این تعداد پنج مسجد شهری و ۱۵ مسجد روستایی احتمال افزایش مساجد دارای برنامه اعتکاف به ۲۷ مسجد وجود دارد.

محمدخانی افزود: جهت هماهنگی بیشتر گروهی را در پیام رسان داخلی تشکیل داده تا رابطین مساجد طرح‌ها و ایده‌های خود برای استفاده سایرین در گروه ارسال کنند تا برنامه‌ها در حد مطلوب برگزار گردد.

وی در پایان گفت: از امامان جماعت، رابطین اعتکاف، مردم ولایتمدار، خیرین و مسئولین ادارات که برای باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم زحمت می‌کشند تشکر و قدردانی می‌شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 4 =