کسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی اراک در تزریق واکسن کرونا در کشور

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند مطلوب پیشگیری از شیوع کرونا گفت: استان مرکزی موفق به کسب رتبه دوم تزریق واکسن کرونا در کشور شد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند مطلوب پیشگیری از شیوع کرونا گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با پوشش ۶۴.۲ درصد از جمعیت هدف تا تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۰ در امر واکسیناسیون در کشور رتبه دوم را کسب کرد.

قربانی اظهار کرد: استان فارس با پوشش ۶۴.۸ درصد جامعه هدف عنوان نخست واکسیناسیون کرونا را در کشور به دست آورده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با افزایش اجرای طرح واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیماری کووید ۱۹سیر نزولی را طی کند و سلامتی عمومی به جامعه بازگردد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تأکید کرد: از مردم انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی اهتمام بیشتری بکنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

طبق تازه‌ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رنگ‌بندی کرونایی هفت شهرستان‌ استان مرکزی نارنجی، پنج شهرستان زرد و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز و آبی قرار ندارند.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به  ۹۵۵۱۶ نفر رسیده و ۲۷۳۷ فوت کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =