اتفاقات سیزده آبان نشان داد نباید از نفوذ دشمنان غافل شویم/ملت ایران هراسی از آمریکا ندارند

رجبی گفت: جامعه انقلابی متوجه شدند راه برون رفت از مشکلات، تمسک به تفکر انقلابی است و اینکه پشت سر امام حرکت کنند و از آمریکا هراسی نداشته باشند.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛رجبی، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: ۱۳ آبان ماه یادآور خاطراتی برای ملت ایران است تبعید امام به ترکیه و کشته شدن دانش آموزان توسط رژیم سفاک شاه و تسخیر لانه جاسوسی و به شهادت رساندن دانشجویان پیرو خط امام از جمله مسائل مهم و اتفاقات این روز است می توان گفت همه این حرکتها مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی بودند .

وی در ادامه بیان کرد:ملت ایران آمریکا را مقصر تمام فسادها و نابسامانی ها ظلم ها و فسادها در دوره پهلوی دوم می دانستند  وقتی شاه در آمریکا حضور پیدا کرد آمریکاهایی نقشه داشتند مانند سال ۱۳۳۲  شاه را برگردانند و به عنوان درمان مشکلات به ملت ایران معرفی کنندو در حال طرح ریزی و عملیاتی کردن آن بودند.

رجبی تصریح کرد:ملت ایران متوجه شدند اتفاقاتی در سراسر کشور رخ میدهد اما این اتفاقات از یک مرکزی به نام سفارت آمریکا  در حال طراحی و سازماندهی است و درست هم متوجه شده بودند و به دولت موقت روی کار آمده نیز مشکوک بودند.

کارشناس سیاسی گفت:دولت موقت با آمریکایی ها مذاکره داشت، دیدگاههای انقلابی را قبول نمی کرد، اینکه روحانیت در راس باشد را نمی پذیرفت،تلاش می کرد نهادهای انقلابی را منحل کند و…همه این عوامل باعث شد آشفتگی های فرهنگی و سیاسی در کشور اتفاق بیافتد،این حرکتها به صورت طبیعی پیامدهایی داشت که اولین پیامد آن تسخیر لانه جاسوسی بود.

وی افزود:بعد از این قضایا آمریکاییها ایران را تحریم کردند، اموال ایران را بلوکه و صدام را برای جنگ با ایران تحریک کردند و برای تقویت جریان لیبرال تلاش می کردند.

  رجبی گفت: در این شرایط انقلابیون پیش افتادند و برای برون رفت از این مشکلات انسجامی بین نیروهای انقلابی به وجود آمد روحیه امید در بین انقلابیون دمیده شد وبه سرعت کارها به سمت مدیریت شدن پیش می رفت. 

 وی تصریح کرد:جامعه انقلابی متوجه شدند راه برون رفت از مشکلات، تمسک به تفکر انقلابی است و اینکه  پشت سر امام حرکت کنند و از آمریکا هراسی نداشته باشند.

 رجبی در ادامه بیان کرد: در حادثه ۱۳ آبان جریان دانشگاهی به عنوان قشر پیشرو و قشری که می شود در مدیریت بحران از آن ها استفاده کرد شناخته شد.آمریکا در آن قضیه تحقیر شد و زمینه پیروزی های بعدی فراهم شد البته با روی کار آمدن بنی صدر وقفه ای ایجاد شد اما بعد از آن زمینه بازگشت تفکر انقلابی شکل گرفت.  

کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد:ما باید از این حوادث درس بگیریم و جریان نفوذ برای دشمنان حائز اهمیت است باید مواظب باشیم و نباید از دشمنان غافل شویم  همیشه آمادگی مقابله داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =