اخبار خوبی از آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران منتشر می شود/دیپلماسی ایران در دولت سیزدهم جدیت بیشتری به خود گرفته

کریمی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم پیگیری دستگاه دیپلماسی کشورمان جدیت بیشتری به خود گرفت و شاهدیم که اخیرا اخبار خوبی در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده کشورمان از انگلیس به گوش می رسد که امیدواریم این تلاش ها هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

علی اکبر کریمی نماینده اراک کمیجان و خنداب در مجلس یازدهم در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص آزاد شدن پول های بلوکه شده کشورمان در دیگر کشورها، گفت: در طی سال های گذشته از بدو پیروزی انقلاب و حتی قبل از آن تا به امروز از تعدادی از کشورها مطالباتی داریم که به صورت بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: به عنوان مثال اعطای وام های رژیم گذشته به کشورهای مختلف از جمله مصر، فرانسه، انگلیس و … انجام شده که برخی از آنها هنوز هم بازپرداخت نشده و برنگشته است. مطالبات دیگری هم از برخی کشورها داریم که بعد از گذشت سالها همچنان پرداخت نشده است که می توان به خرید تجهیزات نظامی از آمریکا و انگلیس در رژیم گذشته اشاره کرد که علیرغم پرداخت پول ولی هیچ تجهیزاتی تحویل ایران نشد و پول های ایران در آنجا بلوکه شد.

کریمی ادامه داد: البته تلاش هایی در طول سال های گذشته برای محکوم کردن این کشورها در دادگاه بین المللی صورت گرفته است که برای مثال انگلیس ملزم به پرداخت این پول شده است. علاوه بر این، طلب هایی از برخی کشورها داریم که همچنان به دلیل تحریم ها پول آن به ایران پرداخت نشده است. برای مثال صادرات نفتی به کشوری داشته ایم و پول آن پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: برای مثال در کشورهای جمله کره جنوبی، چین و هند منابعی داریم که مسدود هستند. لذا دولت وظیفه دارد با استفاده از ابزار دیپلماسی و سایر راه ها به این کشورها فشار بیاورد تا به منابع ارزی خود دسترسی پیدا کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم پیگیری دستگاه دیپلماسی کشورمان جدیت بیشتری به خود گرفت و شاهدیم که اخیرا اخبار خوبی در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده کشورمان از انگلیس به گوش می رسد که امیدواریم این تلاش ها هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هفده =