زندگی حضرت فاطمه (س)سرشار از درس‌های بزرگ دفاع از امامت و ولایت است

میرمهدی گفت: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از درس‌های بزرگ دفاع از امامت و ولایت است.

به گزارش نسیم خنداب؛ میرمهدی، کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)، دختر گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری پس از گذراندن عمری کوتاه، اما سرشار از درس‌های بزرگ در راه دفاع از امام و پیشوای خود به شهادت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی خلفا برای بیعت خدمت امام علی(ع) رسیدند حضرت زهرا(س)برای دفاع از ولایت و امامت مقابل آن ها ایستاد و اعتراض کرد که چرا نقض پیمان می کنند اما متاسفانه آنها حرمت حضرت را نگه نداشتند و کاری کردند که حضرت زهرا مجروح شد و به شهادت رسید.

میرمهدی افزود:پیامبراکرم (ص) به طرق مختلف معیار خود را به مردم معرفی کرده است “فاطمه(س) پاره تن من است”، “ام ابیهاست”، “هر کسی که او را خشمگین کند مرا خشمگین کرده و هر که مرا خشمگین کند خدا را خشمگین کرده است و کسی که او را دوست دارد مرا دوست دارد” و… همه این جملات حاکی از این است که همه مردم بدانند  این شخصیت، شخصیت عادی نیست و معیار حق و باطل است.

 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: حضرت زهرا(ص) با دفاع خود از امام علی(ع)این معیار را به اثبات رساند و برای همیشه در تاریخ به ارث گذاشت که نه تنها با سخنان بلکه با جان و با وصیت خود از امام علی(ع) دفاع کرد.

میرمهدی خاطر نشان کرد: امامت هم به عنوان هدایت کامله الهیه است که خداوند به واسطه امام میخواهد هدایت در بین مردم تمام و کامل شود وحجت بر همگان تمام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =