رشد چشمگیر تولید محصولات کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب گفت: میزان تولیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف در کشور نسبت به قبل انقلاب رشد چشم‌گیری داشته است.

به گزارش نسیم خنداب،به نقل از نسیم خنداب؛ طی ۴ دهه گذشته، ارﺗﻘﺎی اﻣﻨﻴﺖ ﻏﺬاﻳﻲ و ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﻛﺎﻻﻫﺎی اﺳﺎﺳﻲ ﺑﺮای ﺟﻤﻌﻴﺖ رو ﺑﻪ رﺷﺪ ﻛﺸﻮر و استقلال و کاهش وابستگی به واردات با اتکا به تولیدات داخلی از طریق اﺳﺘﻔﺎده ﺑﻬﻴﻨﻪ از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، استعدادها و ﻣﻨﺎﺑﻊ، ازجمله اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ﺑﺨﺶ ﻛﺸﺎورزی ﺑﻮده اﺳﺖ.

ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی دستاوردهای بسیاری کسب کرد تا زمینه را برای استقلال و خودکفایی کشور در حوزه مواد غذایی فراهم کند.

اسماعیلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب در خصوص دستاوردهای حوزه کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خنداب گفت: تولیدات غلاتی مانند گندم طی ۴۳ سال رشد قابل‌توجه رسیده است و کشور را به خودکفایی رسانده است.

وی در ادامه بیان کرد: تولید ذرت دانه‌ای در واحد سطح (یک هکتار) از حدود یک و نیم تن به ۶ تن رسیده است و چغندرقند، سیب‌زمینی  به‌طور متوسط در سطح یک هکتار از حدود ده تن به بیش از پنجاه تن افزایش پیداکرده است.

اسماعیلی گفت: تولیدات باغات به‌طور متوسط در سطح هکتار از ۵ تن به حدود ۲۰ تن و تولید انگور در واحد یک هکتار از ۹ تن به ۲۵ تن رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی خنداب بیان کرد: سطح تولیدات زراعی و باغی از سطح اراضی آبی از ۲۰ هزار هکتار نزدیک ۵۰ هزار هکتار افزایش داشته است.

وی گفت: تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ و آبزیان بیش از ۷۰ درصد افزایش پیداکرده است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید در شهرستان خنداب به علت ارتقا سطح دانش کشاورزان و ورود نسل جدید به دانشگاه‌ها ،تشکیل کلاس‌های آموزشی ، استفاده از کودهای شیمیایی مناسب بوده است که در گذشته وجود نداشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 7 =