۱۱ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند/زرندیه تنها شهر زرد استان

در آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و فقط یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ در آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی استان، ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و فقط یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

در حال حاضر شهرستان های اراک، آشتیان، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، شازند، فراهان،  کمیجان و محلات در وضعیت قرمز  و شهرستان زرندیه در وضعیت زرد قرار گرفتند.

سویه ی غالب کرونا در استان اُمیکرون است و با توجه به سرعت انتقال و عادی انگاری که در جامعه مشاهده می شد،رسیدن به چنین وضعیتی دور از انتظار نبود.

همچنان هم می توان این موج را مدیریت و کنترل نمود و برای شروع مقابله اصلا دیر نیست و می توان از همین امروز با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و جدیت در استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون،هفته های پیش رو را روشن تر و امیدبخش تر کرد.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه کودکان و افراد کم سن و سال بیشترین خطر ابتلا را دارند و بیشتر در معرض خطر هستند،گفت: به شدت به والدین و مسئولان مدارس توصیه می کنیم مراقب سلامت کودکان و نوجوانان باشند و نظارت و دقت ویژه ای بر میزان رعایت نکات بهداشتی توسط آنها داشته باشند.

جمالیان خاطرنشان کرد: زیرساخت های درمانی در استان با وجود گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری،مستهلک و نیروی انسانی،توان و انرژی روزهای نخست را ندارند و نیاز است مردم با هوشیاری و درایت با موج ششم و روزهای پایانی سال برخورد کنند.

تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۱۶هزار و ۴۱۸ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =