عادی انگاری مردم زنگ خطر برای آینده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ستاد کرونای استان مرکزی گفت: با توجه به روند کاهشی بیماری کرونا در سطح استان مرکزی به‌وضوح شاهد نتایج واکسیناسیون هستیم و باید همه به تزریق سه دوز واکسن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جمالیان اظهار کرد: در استان مرکزی ۹۵،۱ درصد از جمعیت دوز اول، ۸۸،۴ درصد دوز دوم و ۴۶،۶ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند که جمعیت ۵ تا ۱۲ سال در استان مرکزی ۱۹،۲ درصد نیز واکسینه شدند و شهرستان خنداب با ۴۲،۷ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را داشته است.

وی ادامه داد: بستری در سنین کودکان روند نزولی است و بستری ۳۵ مورد در بهمن‌ماه به ۱۷ مورد در اسفندماه رسیده و خوشبختانه روند کاهشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به ایام پایانی سال موضوع مسافرت‌ها کاملاً نگران‌کننده است و اگر عادی انگاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه نباشد شاهد شروع مجدد پیک جدید خواهیم بود و اینجا باید اهمیت رعایت پروتکل‌ها بی شمار مورد توجه باشد.

جمالیان اظهار کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران ها و پایانه های مسافربری در ایام پایانی سال یک ضرورت مهم است و دستگاه های مختلف باید برای نظارت در اماکن بین راهی به کمک دانشگاه بیایند.

 وی افزود: همچنین در این ایام شاهد ازدحام جمعیت در اماکن سربسته و خصوصا بازارها و پاساژها هستیم و انتظار داریم اتاق اصناف با نظارت های دقیق و میدانی کمک دانشگاه باشند تا شاهد اتفاقات خاصی نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هم اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم ۵۰ درصد است و در سطح صنوف پایین تر می باشد و همه باید کمک کنیم عادی انگاری توسط مردم شکل نگیردچراکه یک تهدید بزرگ و زنگ خطر برای آینده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم یکی از مهمترین مسائل در مدیریت بیماری کرونا است و افرادی که قصد مسافرت دارند باید سه دوز را تکمیل دریافت کرده باشند و حداقل یک هفته قبل از مسافرت باید تزریق را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =