دست‌یابی راه‌حلی برای خروج از بحران انرژی هدف سفر اضطراری بایدن به منطقه است

یاری با اشاره به سفر اضطراری رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه طی روزهای آتی و اهداف این سفر گفت: مجاب کردن عربستان و اعراب متحد برای افزایش تولید نفت و مواد سوختی برای جبران این نقیصه و مشکل است.

به گزارش نسیم خنداب؛  محمد جواد یاری، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: در مورد سفر اضطراری بایدن به منطقه چند موضوع قابل طرح است مسئله اول این است که آمریکا به خاطر جنگی که نیابتا با اوکراین علیه روسیه ایجاد کرده است با مشکل انرژی مواجه است و هزینه‌های انرژی به‌ویژه بنزین در ماه های اخیر به رقم  بی‌سابقه نسبت به ماه‌ها و سال‌های قبل رسیده است و با توجه به در پیش بودن زمستان این بحران برای آمریکا تداوم دارد و به مشکل جدی تبدیل‌شده است.

وی اظهار کرد: انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در راه است و افزایش قیمت بنزین و تورم ناشی از آن در آمریکا به دردسر بسیار جدی برای دموکرات‌ها و دولت بایدن تبدیل شده است.

یاری افزود: از اهداف دیگر سفر بایدن به منطقه، مجاب کردن عربستان و اعراب متحد برای افزایش تولید نفت و مواد سوختی برای جبران این نقیصه و مشکل است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: از اهداف دیگر بایدن به منطقه این است که بایدن می خواهد موقعیت جبهه سازش علیه جبهه مقاومت را تقویت کند و به آن‌ها روحیه دهد و از عربستان در برابر یمن و ایران حمایت کند.

وی اظهار کرد: مسئله بعدی ممکن است در بحث پرونده هسته‌ای ایران و اتخاذ تدابیر و سیاست‌هایی برای فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران جهت پذیرش برجام باشد.

یاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر آن‌ها به شدت به انرژی ایران نیازمند هستند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر ایران وارد این بازار شود و بخشی از تورم ناشی از افزایش سوخت را جبران کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 11 =