مهم‌ترین درس عاشورا، ایستادگی در برابر استکبار است

تاج‌آبادی گفت: ما باید برای جامعه بشریت الگو باشیم تا مردم دنیا و مستضعفین جهان ببینند که ما عافیت‌طلب نیستیم و حاضریم هزینه‌های قیام را برای اجرای عدالت بپردازیم و در برابر استکبار ایستادگی کنیم این مهم‌ترین درسی است که از ماه محرم می‌توانیم بگیریم.

به گزارش نسیم خنداب؛ حجت‌الاسلام تاج‌آبادی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، ظلم و جور و قدرت‌های مادی دنیاست.

وی بیان کرد: خداوند متعال در آیه ۲۵ سوره حدید در خصوص نقش انبیا و اولیای خودش و نقش مردم می‌فرماید: “همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به‌راستی و عدالت گرایند، و آهن (و دیگر فلزات) را که در آن‌هم سختی (جنگ و کارزار) و هم منافع بسیار بر مردم است (نیز برای حفظ عدالت) آفریدیم، و تا معلوم شود که خدا و رسلش را باایمان قلبی که یاری خواهد کرد؟ (هرچند) که خدا بسیار قوی و مقتدر (و از یاری خلق بی‌نیاز) است”.

 کارشناس مذهبی گفت: ۵۰ سال از رحلت پیامبر اکرم(ص) گذشته بود و پیشوای مسلمانان را در اوج محبوبیت به شهادت رساندند که حاج‌آقا تهرانی علت آن را عافیت‌طلبی مردم عنوان کردند که مردم حاضر نبودند هزینه‌های اجرای عدالت را بپردازند.

تاج‌آبادی افزود: در همه عصرها  امام مسلمین همواره جلوتر از بقیه حرکت کرده و مردم با کمک امام خود در برابر ظالمین ایستادگی کردند پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) در اکثر جنگ‌ها خودشان فرمانده بوده و حضور داشتند.

وی اظهار کرد: ما باید ببینیم جامعه امروز ما آمادگی پرداخت هزینه‌های قیام علیه ظالمین را دارد؟ آیا جامعه می‌تواند قیمت و هزینه عدالت را بپردازد؟ اگر این اتفاق بیافتد خداوند متعال امامت را تقویت می‌کند و امام عزیزی که همه عالم منتظرش هستند ظهور خواهد کرد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ما باید برای جامعه بشریت الگو باشیم  تا مردم دنیا و مستضعفین جهان ببینند که ما عافیت‌طلب نیستیم و حاضریم هزینه‌های قیام را برای اجرای عدالت بپردازیم و در برابر استکبار ایستادگی کنیم این مهم‌ترین درسی است که از ماه محرم می‌توانیم بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =