برپایی ۷۱ موکب از استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

صفریان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون ۷۱ موکب از استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در داخل کشور و خارج کشور مستقر و سازماندهی شده بیان کرد: ۵۲ موکب در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و عمدهای مسیر نجف تا کربلا و ۲ موکب در مهران و ۱۷ موکب در سطح استان مستقر می شوند.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از یار آفتاب؛ مظفر صفریان جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی و مسئول کمیته اسکان ، تغذیه و جذب مشارکت های مردمی ستاد اربعین حسینی در نشست خبری گفت: نقش اصحاب رسانه در توسعه و تقویت رزمایش جهانی و عظیم اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه بسیاری از افراد با توجه به شرایطی که دارند امکان حضور در پیاده روی اربعین حسینی را ندارند اصحاب رسانه با نقش مؤثر خود می توانند در بازتاب این همایش جهانی بسیار اثرگذار باشند و شور و معرفت حسینی را به نمایش بگذارند.

صفریان اظهار کرد: اربعین حسینی حرکت عظیم بشریت به سوی کمال و سعادت و مقدمه ای برای برپایی ظهور حضرت مهدی(عج) است و توسعه این حرکت جهانی قطعاً موجب تحول در بشریت خواهد شد و موجب گسترش عدالت، انسانیت و نو دوستی می‌شود و این حرکت جهانی پایه‌های استکبار جهانی و حامیان آنها را به لرزه درآورده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون ۷۱ موکب از استان مرکزی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در داخل کشور و خارج کشور مستقر و سازماندهی شده بیان کرد:  ۵۲ موکب در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و عمدهای مسیر نجف تا کربلا و ۲ موکب در مهران و ۱۷ موکب در سطح استان مستقر می شوند.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت شرایط جغرافیایی استان مرکزی استقرار موکب در سطح استان و ورودی های استان اهمیت آن کمتر از موکب های عراق نیست و این قطعا برکات موثری برای زائرین خواهد داشت.

صفریان با بیان اینکه استقرار اصلی موکب ها از ۱۵ شهریور ماه شروع می شود و شروع خدمات از ۱۶ شهریور ماه است و تا ۲۹ شهریور ماه خدمات موکب ها ادامه خواهد داشت افزود: خدماتی از قبیل اسکان، تغذیه، خدمات متنوع فنی به خودروها، خدمات شهری، بهداشتی و درمانی به زائرین ارائه می دهند.

وی ادامه داد: نیروهای خدماتی، آشپز، کمک آشپز، نیروهای فرهنگی و اجرایی، روحانیون و همکاران آتش نشانی ترکیب موکب ها را تشکیل می دهند و به شکل میانگین هر موکب ۴۰ نفر نیرو دارد.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار کرد: علاوه بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و تهیه جزوات آموزشی همچنین افرادی برای نظارت ها اعزام می شوند و ناظرین و بازرسین ستاد عتبات عالیات نیز در راستای ارزیابی عملکرد موکب ها و رفع مشکلات حضور فعال دارند.

صفریان بیان کرد: طرح زائر خبرنگار جهت پوشش رسانه ای مطلوب حماسه های پیاده روی اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفته که علاقمندان می توانند تولیدات خود را به شماره هایی که اعلام می شود ارسال کنند و همچنین مستند سازی داوطلبانه توسط زائرین با هدف نمایش شکوه و عظمت پیاده روی اربعین انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: یک موکب ویژه که مزین به نام پرافتخار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است در نجف برای ارائه خدمات بهتر به زائرین مستقر شده که در کنار خدمات موکب مردم آن منطقه نیز استقبال بسیار خوبی از زائرین دارند.

جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: آورده موکب ها کاملا مردمی است و هیچ گونه امتیاز و یا سهمیه های ویژه ای از سوی دولت به شکل رایگان در اختیار موکب ها قرار نمی گیرد و دلیل موفقیت موکب ها مردم پایه بودن آن است.

ظفریان خاطرنشان کرد: شماره حساب ۶۱۰۴۳۷۸۰۰۹۸۱۹۲۸ بانک ملت ویژه هزینه های موکب ها برای اربعین حسینی راه اندازی شده و همه علاقمندان و خیرین عزیز می توانند کمک های خود را به این شماره حساب ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =