پیاده‌روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است

حجت‌الاسلام شریفی گفت: به برکت انقلاب اسلامی پیاده‌روی اربعین حسینی روز به روز در حال رونق گرفتن است و این برگرفته از شور و شعور حسینی است و لذا می توان گفت پیاده روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است.

به گزارش نسیم خنداب، حجت‌الاسلام مصطفی شریفی کارشناس مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اهمیت و تأثیرات پیاده روی اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حسینی سرمایه بزرگ جهان اسلام و تشیع است و امروز به نماد وحدت و همدلی میان امت اسلام تبدیل شده و لذا جبهه استکبار برای ضربه زدن به این حرکت اثرگذار و جهانی تمام توان خود را پای کار آورده و هرساله با شکست های سنگین مواجه می شود.

وی افزود: پیاده روی اربعین نقش مهمی در ماندگاری و ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی دارد و امروز این حرکت عظیم به نماد بین المللی جبهه مقاومت تبدیل شده چراکه ایمان، اعتقاد و عشق واقعی به اهل بیت(ع) در این راهپیمایی موج می زند.

شریفی با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی پیاده روی اربعین حسینی روز به روز در حال رونق گرفتن است بیان کرد: اربعین روزی است که امت های اسلام را به وحدت و انسجام می رساند و این برگرفته از شور و شعور حسینی است و لذا می توان گفت پیاده روی اربعین رزمایش بزرگ انسجام جهان اسلام است.

وی ادامه داد: اربعین حسینی نقش مهمی در معادلات آینده جهان خواهد داشت و امروز این حرکت جهانی طلیعه تمدن نوین اسلامی و گامی به سوی برپایی ظهور حضرت مهدی(عج) است.

کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی یکی از عمیق ترین حرکت های فرهنگی در راستای تقویت و ترویج مکتب و نهضت حسینی است و دشمنان به جهت اثرگذاری این حرکت فرهنگی از آن هراس دارند و لذا حضور باشکوه امت اسلام دشمن را مأیوس می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =