۷۰۲۰ رأس دام سبک و سنگین مازاد استان مرکزی از دامداران خریدار شد

صالحی گفت: تاکنون ۷۰۲۰رأس دام سبک و سنگین مازاد استان از ۱۹۳ نفر از دامداران خریداری و گوشت آن در قالب کارتنی پنج تکه در سردخانه‌های طرف قرارداد شرکت پشتیانی ذخیره‌شده است.

به گزارش نسیم خنداب ،عباس صالحی سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛  در خصوص آخرین اخبار از خرید تضمینی دام زنده در استان مرکزی گفت: پیرو دستور وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام مکلف به خرید تضمینی دام سبک و سنگین از دامداران شد و از شش مردادماه کار خرید تضمینی دام در استان مرکزی آغاز شد.

صالحی اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید دام مازاد تاکنون بیش از  ۷۰۲۰ رأس دام سبک و سنگین مازاد استان از دامداران خریداری‌شده است.

وی ادامه داد: این میزان دام از ۱۹۳ نفر از دامداران به ارزش ۷۸ میلیارد تومان خریداری و ۴۶۰تن گوشت آن در قالب کارتنی پنج تکه در سردخانه‌های طرف قرارداد شرکت پشتیانی ذخیره‌شده است.

سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: در این طرح دام سبک باقیمت هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان و دام سنگین باقیمت ۸۹ هزار تومان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال دامداران از طرح خرید تضمینی دام به خاطر فاصله قیمت مخصوصاً در دام سبک، مناسب بوده است ادامه داد: بخش قابل‌توجه ای از دام مازاد در بازار با خرید تضمینی از چرخه تولید خارج می‌شود و شرایط برای دامداران بهتر می‌شود.

صالحی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام این آمادگی را دارد تا به جای وجه دام های خریداری شده نهاده به دامداران تحویل دهد، بیان کرد: قیمت ذرت ۱۱۳۰۰، قیمت جو ۱۱۲۰۰ و کنجاله سویا ۱۶۳۰۰ تومان است.

سرپرست پشتیبانی امور دام استان مرکزی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر هیچ محدودیتی در خرید دام از دامداران وجود ندارد و تا آخرین رأسی که دامداران تمایل به فروش دارند، از آن‌ها خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =