قیام مردم تبریز زمینه ساز یروزی انقلاب اسلامی بود

امام جمعه خنداب گفت: مردم متدین و ولایت‌مدار تبریز با درك درست از وضعیت كشور و با پیروی از امام راحل و رهبری آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی موفق شدند پایه‌های رژیم منحوس پهلوی را سست كنند تا یك سال بعد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

به گزارش نسیم خنداب؛ حجت الاسلام صفاهانی، امام جمعه شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: یکی از قیام‌هایی که در ایران اسلامی تاریخ ساز شد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ بود.

وی در ادامه بیان کرد: مردم قم به خاطر توهین به امام راحل قیام کردند و رژیم شاه بسیاری از مردم قم را به شهادت رساند و مردم تبریز در چهلمین روز این شهدا اعتراض خود را به رژیم پهلوی نشان دادند و برای اولین بار در کشور شعار “مرگ بر شاه” سر دادند.

صفاهانی افزود: قیام مردم تبریز باعث شد اعتراضات عمومی در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، اهواز، شیراز و… گسترش پیدا کند به طوری که شاه و رژیم پهلوی حکومت خود را در خطر دیدند.

امام جمعه خنداب گفت: مردم متدین و ولایت‌مدار تبریز با درک درست از وضعیت کشور و با پیروی از امام راحل و رهبری آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی موفق شدند پایه‌های رژیم منحوس پهلوی را سست کنند تا یک سال بعد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

انتهی پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =