تشریح کامل نحوه ی اجرای کالا برگ الکترونیکی در استان مرکزی/ثبت نام بیش از هزار و هشتصد واحد صنفی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در تشریح اجرا و نحوه پیاده‌سازی طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنفی استان مرکزی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش نسیم خنداب، محمدرضا گودرزی، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ اظهار کرد: استان مرکزی بعد از استان هرمزگان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به‌عنوان یکی از زیر بخش‌های طرح شبکه ملی اعتبار اعلام آمادگی کرد.

وی بابیان اینکه کالابرگ الکترونیکی در این فاز، امکان جدیدی را برای خانوارهای یارانه بگیر فراهم می‌کند، گفت: استان مرکزی بعد از اعلام آمادگی وارد مرحله اجرایی این طرح‌شده و در قدم اول واحدهای صنفی عرضه‌کننده ۱۰ قلم از کالاهای این طرح از جمله شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، قند و شکر برای همکاری در اجرای طرح و عرضه محصولات ثبت‌نام کردند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: هیچ‌گونه محدودیتی برای ثبت‌نام صنوف عرضه‌کننده ۱۰ قلم از کالاهای این طرح نداشتیم و درخواست کردیم که همه واحدهای صنفی از جمله سوپرمارکت‌ها، پروتئینی‌ها و فروشگاه‌ها برای عرضه این محصولات ثبت‌نام کنند تا دسترسی برای مردم به‌طور کامل فراهم شود.

گودرزی با اشاره به پیگیری و همکاری فرمانداران، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها، جهاد کشاورزی و سازمان صمت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: بر اساس آخرین آمار، بیش از هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و فروش

گاه برای اجرای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۶ واحد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعداد هزار و ۷۲۷ واحد صنفی کوچک هستند.

وی بیان کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل متمرکز از طریق وزارت تعاون، رفاه، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است تا شرکت‌های خدمات پرداخت، دستگاه‌های خود را به بارکد خوان تجهیز کنند و امکان خرید از اعتبار کالابرگ وجود داشته باشد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: صنوف استان مرکزی از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی استقبال خوبی داشتند و با توجه به مزیت‌های این طرح پیش‌بینی می‌شود که مردم هم استقبال کنند و یکی از مزیت‌های عمده این موضوع این است که یک ماه زودتر از تاریخ پرداخت یارانه نقدی پرداخت می‌شود و خانوارها معادل یارانه ماه بعد صاحب اعتبار می‌شوند تا بتوانند ۱۰ قلم از کالاهای ضروری و مهم را خرید کنند.

گودرزی با اشاره به اینکه یارانه نقدی فقط به‌حساب یک کارت از سرپرست خانوار واریز می‌شود، گفت: اعتبار کالابرگ الکترونیکی برخلاف یارانه نقدی از طریق هر کارتی که به اسم سرپرست خانوار باشد امکان استفاده و خرید دارد.

وی تصریح کرد: قیمت خرید ۱۰ کالای اساسی در این طرح از طریق اعتبار کالابرگ الکترونیکی ثابت و بر اساس قیمت مصوب خواهد بود و هرگونه افزایش قیمتی در بازار بر روی این کالاها تأثیر ندارد و اگر خانواده‌ای از اعتبار کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرد تا پایان یک ماه می‌تواند آن را به‌صورت نقدی دریافت کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین و توزیع کالا در استان وجود ندارد، گفت: وجود کالا، بر قیمت کالا اهمیت دارد و اکنون هیچ محدودیتی برای تأمین و توزیع کالاهای اساسی در استان مرکزی وجود ندارد و حتی برخی کالاها زیر قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود و در این طرح نیز خانواده‌ها به اختیار می‌توانند به هر میزان از هر کالا خرید کنند و یا اینکه از اعتبار کالابرگ الکترونیکی استفاده نکنند تا بعد از یک ماه به‌صورت نقدی دریافت کنند.

گودرزی بابیان اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی نمی‌شود. گفت: هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی این است که امکان و ظرفیت جدید برای مردم ایجاد شود تا مردم به‌صورت اختیاری بتوانند به هر میزان از اعتبار کالابرگ استفاده کنند و هرچقدر که از اعتبار آن باقی مِهم‌اند را در موعد مقرر پرداخت یارانه‌ها به‌صورت نقدی دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پنج =