۸۵۰ تن مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار در استان مرکزی توزیع شد

به گزارش نسیم خنداب به نقل از یار آفتاب؛ علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی گفت: از ابتدای اسفندماه چهار هزار تن مرغ گرم در استان توزیع‌شده و یک هزار و ۳۵۰ تن نیز تا پایان سال توزیع می‌شود.

صفری اظهار کرد: متوسط قیمت مرغ گرم در استان مرکزی ۶۳۰ هزار ریال است و روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده از روز گذشته کاهشی بوده و مرغ زنده باقیمت ۴۳۰ هزار ریال درب کشتارگاه بود که پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: همچنین در راستای تنظیم بازار ۸۵۰ تن مرغ منجمد از هفتم اسفندماه تاکنون در استان توزیع‌شده است.

صفری بیان کرد: اسفندماه امسال یک‌میلیون جوجه ریزی در استان انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت‌ماه در تأمین این محصول با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: قیمت گوشت گرم اسفندماه نسبت به بهمن‌ماه کاهش‌یافته و اکنون مشکلی درزمینهٔ دام زنده در استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۷۴ تن حواله گوشت منجمد از هفتم اسفندماه تاکنون صادرشده که ۱۵۰ تن این محصولات توزیع و مابقی نیاز است شهرستان‌ها نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

صفری اظهار کرد: ۵۰ تن گوشت گوساله وارداتی به استان مرکزی اختصاص پیداکرده  که سال آینده به استان وارد می‌شود همچنین ۱۵۰ تن گوشت منجمد نیز در استان مرکزی ذخیره‌سازی شده که ماه مبارک رمضان در استان توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: دو هزار و ۳۸ تن برنج در مدت دو ماه گذشته در استان توزیع‌شده و ۳۰۸ تن شکر در استان مرکزی توزیع و ۲۰۰ تن نیز اکنون باقیمت ۲۲۰ هزار ریال در استان در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰۰ تن میوه شب عید به استان مرکزی واردشده که پیش‌بینی می‌شود توزیع این محصول از بیست و ششم در استان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۵ اسفند تاکنون ۲۳۵ بازرسی از بازار استان انجام‌شده و ۴۲۵ پرونده در این بازرسی‌ها تشکیل  و درصد تخلف یابی از چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش‌یافته است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =