نقش بی بدیل امام رضا(ع) در تبلیغ دین اسلام/ترویج سیره زندگی امام رئوف در جامعه ضروری است

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در راستای تبلیغ دین اسلام شجاعت کم‌نظیری داشتند و باید سیره زندگی این امام بزرگوار در جامعه ترویج یابد گفت: این ایام بهترین فرصتی است که انسان به نقش بی‌بدیل علی ابن موسی‌الرضا(ع) در گسترش اسلام واقعی که همان اسلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، پرداخته شود.

به گزارش نسیم خنداب؛ حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) گفت: این ایام بهترین فرصتی است که انسان به نقش بی‌بدیل علی ابن موسی‌الرضا(ع) در گسترش اسلام واقعی که همان اسلام اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است، پرداخته شود.

وی بیان کرد: با مهاجرت اجباری امام رضا(ع) به کشور دستگاه خلافت مأمون می‌خواست نقشه‌های خود را اجرا کند و مسئله حکومت و جایگاه آن حضرت را تضعیف کند و امام رضا(ع) را به‌عنوان فردی دنیاطلب به مردم معرفی کند به همین جهت امام رضا(ع) را به مرو احضار کردند اما در این نقشه ناکام ماندند.

میرمهدی افزود: امام رضا (ع) در طول مسیر در هر جایی که برای حضرت میسر بود، شیعیان حضرت را ملاقات کنند و از بیانات آن حضرت استفاده می‌کردند. خصوصاً در مناطقی که شیعه‌نشین و دوستدار اهل‌بیت بودند و مصداق آن نیشابور بود که امام رضا(ع) چند روزی در آنجا توقف داشتند بسیاری از افراد از وجود آن حضرت بهره بردند و مأمون از نقشه خود ناکام ماند.

این کارشناس مذهبی گفت: وقتی مأمون نتوانست به هدف خود برسد، تحمل آن حضرت مشکل شد و جلسات مختلف تشکیل داد و با حضرت مناظره برگزار می‌کرد و می‌خواست حضرت را از جایگاه علمی خود پایین بیاورد اما به لطف الهی همین مباحث به‌عنوان اسناد تاریخی برای بشر باقی ماند و مرحوم شیخ طبرسی در کتاب “احتجاج” خود مباحث و مناظرات را ذکر کرده است و به عنوان یک سند دائمی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور امام رضا(ع) باعث شد هیچ هدفی از اهداف مأمون محقق نشود و امام رضا(ع)از این موقعیت مناسب برای گسترش اسلام بهترین بهره‌برداری را بردند و مأمون وقتی اوضاع را مشاهده کرد با نقشه شوم خود حضرت را به شهادت رساند اما نتوانست اتهام این کار را از خود مخفی کند و همه او را متهم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =