قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ۱۵خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند و نقطه عطف قدرت‌نمایی و اقتدار مبارزات گروه‌های اسلامی به ویژه امام راحل علیه نظام ستم‌شاهی بود.

به گزارش نسیم خنداب؛ کنگاوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: ۱۵خردادماه، روز قیام خونین مردم جان‌برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند و نقطه عطف قدرت‌نمایی و اقتدار مبارزات گروه‌های اسلامی به‌ویژه امام راحل علیه نظام ستم‌شاهی بود.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی طاغوتیان از قدرت امام خمینی(ره) به وحشت افتادند این واهمه طاغوتیان منجر به تبعید امام راحل شد و وقتی امام را تبعید کردند نقشه‌های مختلفی داشتند که امام را ترور کنند و این نقشه‌ها تا پیروزی انقلاب و زمانی که امام راحل می‌خواستند وارد تهران شوند ادامه داشت اما به لطف الهی همه نقشه‌های طاغوتیان نقش بر آب شد.

کنگاوری تصریح کرد: این اقدامی که طاغوتیان علیه حضرت امام انجام دادند موجب بیداری و هوشیاری نخبگان سیاسی و آحاد مردم نسبت به خشونت‌ها و ظلم‌های و تبعیضات طاغوتیان شد و مسیر برای پیروزی انقلاب هموار شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام راحل با بصیرت و درایت خود این مسائل را پیش‌بینی می‌کردند و با اطمینان و باصلابت و اقتدار کشور را ترک کردند و این قیام نقطه اوج تکامل مبارزه برای آزادی کشور از شر بیگانگان از پیروزی مشروطیت تا پیروزی انقلاب بود.

وی خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد و سالروز ارتحال امام (ره) که شروع نهضت ادامه‌دار انقلاب است در تاریخ ماندگار شده و از آن پس کشتی هدایت انقلاب به دست فردی سپرده شد که همان ویژگی‌های امام(ره) را به همراه دارد ک در طول بیش از ۳۰ سال رهبری توانسته انقلاب را از طوفان‌های سهمگین دشمنان داخلی و خارجی نجات دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + چهارده =