شهید چمران الگویی موفق برای مسئولین نظام اسلامی است

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: شهید چمران در حقیقت یک الگویی برای کلیه مسئولین و دست اندار کاران نظام در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب است، کمتر مسئولی مثل ایشان با تاسی از سیره امام علی(ع) توانسته است حقیقت انسانی و ساده زیستی و خداپرستی و مجاهد فی سبیل الله را به نمایش بگذارد.

به گزارش نسبیم خنداب؛ علی کنگاوری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: شهید چمران یکی از عوامل و بازوهای اساسی در دوران اولیه پیروزی انقلاب بود و وقتی شرح زندگی ایشان را مطالعه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که یک مجاهد فی سبیل الله به معنای تمام بودند.

وی در ادامه بیان کرد: شهید چمران در عین حال که در معرض قدرت‌های مادی و رسیدن به اوج شهرت و مقامات علمی و مدیریتی در دل طاغوت زمان قرار داشت اما با نقش خود به گونه‌ای مجاهدت کرد که به همه شیرینی‌های مادی پشت پا زد.

کنگاوری افزود: ایشان برای کمک به امام راحل و نیروهای انقلابی خانوده خود را در آمریکا رها کرد و عازم ایران شد و به تبعیت از سیره امام علی(ع) سختترین و عادی‌ترین وعمومی‌ترین مسائل برای دفاع از اسلام را پذیرفت و مانند سرباز در کنار رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل ظاهر می‌شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای پیروزی انقلاب و پیشبرد اهداف اسلامی جان فدایی می‌کرد و به خاطر همین بسیار مورد توجه امام راحل بود و امام خمینی(ره) ایشان را سرباز اسلام و مجاهدی بیدار و متعهد نامیدند.

وی تصریح کرد: شهید چمران در گذر زمان و طول حیات خود نشان داد که یک انسان در عین حالی که قدرت دنیایی و مادی دارد چطور می‌تواند در راه خدا از همه این صلابت مادی چشم پوشی کرده و راه تعالی و انسانی را در مسیر خداوند طی کند.

کنگاوری در پایان خاطر نشان کرد: شهید چمران در حقیقت یک الگویی برای کلیه مسئولین و دست اندار کاران نظام در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب است، کمتر مسئولی مثل ایشان با تاسی از سیره امام علی(ع) توانسته است حقیقت انسانی و ساده زیستی و خداپرستی و مجاهد فی سبیل الله را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفت =