قیمت گندم همان ۱۵ هزار تومان است/ افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آنچه تاکنون برای قیمت گندم مبنای عمل است مصوبه شورای قیمت گذاری که ۱۵ هزار تومان را برای خرید تضمینی تعیین کرده است.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ پرونده تعیین قیمت خرید تضمینی گندم یکی از حواشی بخش کشاورزی در چند ماه اخیر است، بهمن‌ماه سال گذشته بود که بنیاد ملی گندم کاران خواستار تجدید قیمت این محصول استراتژیک را به شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی شد و حالا با گذشت چندین ماه از فصل برداشت محصول این چالش تا امروز ادامه دارد.

کشاورزان قیمت تضمینی گندم را عادلانه نمی‌دانند و در پی اعتراضات گندمکاران به نرخ فعلی، رئیس‌جمهور هم بیش از یک ماه پیش دستور بررسی اصلاح قیمت را داد اما با وجود تغییر وزیر جهاد کشاورزی همچنان در عمل اتفاقی نیفتاده است.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص آخرین خبرها از بازنگری در نرخ خرید تضمینی گندم، بیان کرد: آنچه تاکنون مبنای عمل است مصوبه شورای قیمت گذاری است که ۱۵ هزار تومان را برای خرید تضمینی گندم تعیین کرده است به این صورت که ۱۱ هزار و ۵۰۰ قیمت پایه به اضافه هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت و ۲ هزار تومان به عنوان جایزه تحویل گندم به گندم کاران پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب وزیر جدید از نظر وی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری در خصوص تغییر قیمت اطلاعی نداریم.

نظری تصریح کرد: آمارها تاکنون از افزایش حدود ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته حکایت دارد گرچه در برخی از استان‌ها هنوز محصول جمع آوری نشده و در حال برداشت است.

نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود دولت بتواند هشت تا ۹ میلیون تن گندم خریداری کند و منتظر هستیم مطالبات گندم کاران برابر قیمت تعیین شده پرداخت شود تا کشاورزان بتوانند زودتر پول گندم تحویلی خود را دریافت کنند و دلسردی برای کشت سال آینده ایجاد نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =