فلسه قیام امام حسین(ع) اصلاح در انحرافات امت اسلامی است

امام جمعه موقت اراک گفت: امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، پرداخت زکات و اصلاح مسائل اقتصادی جامعه، چهار وظیفه انبیاء و حکومت اسلامی است که از انحرافت جامعه جلوگیری می‌کند.

به گزارش نسیم خنداب، علی اصغر الهامی‌نیا، کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب؛ اظهار کرد: فلسفه قیام عاشورا در بیان امام حسین(ع)، به خطر افتادن اسلام بود و امام با خون خود و تمام اعضای خانواده و یاران نزدیکش، این فریضه الهی را به مردم دنیا به اثبات کرد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای ریاست قیام نکرد، گفت: امام حسین(ع) برای نجات امت رسول خدا(ص) از انحرافات حکومت بنی امیه و ادامه دادن سیره و روش پیامبر و امام علی(ع) قیام کرد.  

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با بیان این که یکی از اهداف قیام عاشورا انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: بزرگترین منکر همان حکومت ظالمانه بنی امیه است که امام با رفتار و عمل خود، مردم را از بی‌عدالتی، جهل، بی‌برنامگی و دور شدن از اسلام محمدی(ص) نجات داد.

الهامی‌نیا خاطر نشان کرد: مردم با قیام امام حسین(ع) از حقانیت اسلام و قرآن آگاه شدند و حکومت بنی امیه به واسطه امام رسوا شد.  

وی ادامه داد: پرداخت زکات یکی از وظایف حکومت اسلامی است که تعبیر از این موضوع، اصلاح در امور اقتصادی جامعه است.

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی با بیان اینکه اقامه نماز از اهداف مهم انبیا و ائمه است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت ظهرعاشورا، حکومت ظالمانه بنی امیه را رسوا کرد و با آگاه کردن مردم، اسلام را از ظاهر سازی و انحرافات نجات داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 8 =