مساجد باید پایگاه قوی تربیتی و اجتماعی باشند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مسجد در اسلام یک پایگاه تربیتی و اجتماعی است که باید افراد در آنجا تربیت و با حقیقت اسلام آشنا شوند.

به گزارش «نسیم خنداب»؛ حجت‌الاسلام  سید احمد میرمهدی، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: مسجد در اسلام یک پایگاه تربیتی و اجتماعی است که باید افراد در آنجا تربیت و با حقیقت اسلام آشنا شوند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر مردم در مساجد با کتاب خدا و وظایف خود آشنا شوند، احکام اسلامی را یاد بگیرند، به امور همدیگر رسیدگی کنند، جامعه منسجم‌تری خواهیم داشت.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: باید افراد مورد اعتماد و شاخص امور مسجد را سازمان‌دهی کنند تا بتوانند اثرگذار باشند، اگر تربیت در مسجد صورت بگیرد و مردم با نماز و دین ارتباط داشته باشند بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

میرمهدی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) مسجد را محل آموزش و رفع مشکلات مردم قرار داده بودند، امام علی(ع) در مسجد کار قضاوت را انجام می‌دادند و به اختلافات مردم رسیدگی می‌کردند.

وی بیان کرد: اگر مسجد به جایگاه اصلی خود برسد بسیاری از نهادها تعطیل می‌شوند برای یک جامعه دینی شایسته نیست که در یک شهر چندین ساختمان دادگستری وجود داشته باشد، وجود این ساختمان‌ها نشان‌دهنده این است که مردم وظایف دینی خود را نمی‌دانند و دولت برای رفع این اختلاف‌ها هزینه می‌کند و مراکزی تأسیس می‌شوند.

میرمهدی در پایان خاطرنشان کرد: وجود اختلافات خانوادگی و طلاق نشان‌دهنده این است که مردم با دین، احکام و حقوق خود آشنا نیستند و راه طولانی را برای رفع اختلافات طی می‌کنند که اگر از راه دین وارد شوند نتایج خوبی خواهند گرفت، امیدواریم این درک در همه ایجاد شود همه بتوانند کمک کنند مساجد را رونق دهند و مشکلات را حل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =