لزوم ترویج استفاده از کودهای عالی و زیستی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ازجمله پارامترهایی موثر در افزایش عملکرد تولید در بخش کشاورزی، تغذیه گیاه است که با مصرف کودها ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از «دیار آفتاب»؛ همایش یک‌روزه آموزشی، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مرکزی، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه با هدف حمایت از شرکت‌های تولیدکننده داخلی و آشنایی کشاورزان با آخرین تولیدات دانش بنیان این بخش در اراک برگزار شد.

علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حاشیه بازدید از غرفه‌های تولیدکنندگان حاضر در این همایش، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بالا بردن عملکرد تولید در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم در بخش کشاورزی افزایش بهره‌وری است که با توجه به محدودیت منابع آب در کشور نمی‌توانیم بر روی افزایش سطح کار کنیم بنابراین توسعه افقی را ممنوع و توسعه عمودی را ترویج می‌کنیم.

صفری تصریح کرد: ازجمله پارامترهایی که می‌تواند در افزایش عملکرد تولید در بخش کشاورزی اثرگذار باشد تغذیه گیاه است که با مصرف کودها ارتباط مستقیم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: قطعاً استفاده از کود مناسب برای تغذیه گیاه در زمان مناسب، می‌توان عملکرد را افزایش داد.

وی اذعان داشت: برای ترویج استفاده از کودهای آلی و زیستی در بخش کشاورزی از تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه دعوت شد تا ضمن فرهنگ‌سازی و ترویج کشاورزان به استفاده از این کودها محصولاتی را معرفی کنیم که دارای مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط هستند.

انتهای پیام 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هجده =