فضای مجازی نقش موثری در افزایش قیمت مسکن دارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با اشاره به اینکه در روند افزایش قیمت مسکن و اجاره، فضای مجازی و برخی سایت‌ها تاثیرگذار هستند گفت: فضای مجازی و کاربران فعال در حوزه مسکن، قیمت مسکن را بی‌رحمانه افزایش می‌دهند.

بهروز عسگری فراهانی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «دیار آفتاب»؛ گفت: در بحث افزایش قیمت مسکن مستاجران و متقاضیان مسکن، روزهای سختی را سپری می‌کنند چرا که اجاره بهای مسکن به‌طرز سرسام آوری افزایش پیدا کرده و خیلی از خانواده‌ها، دیگر توان پرداخت ودیه و افزایش اجاره را ندارند. بنابراین ناچار می‌شوند به خانه‌ای کوچک‌تر و با امکانات کمتر نقل مکان کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک بیان کرد: در روند افزایش قیمت مسکن و اجاره، فضای مجازی و سایت‌های مثل دیوار و شیپور دخیل هستند، دولت نیز هر ساله تلاش می‌کند که با کنترل این عوامل، در واقع قیمت مسکن را ثابت نگه دارد، اما برخی از فعالان بازار و متقاضیان واقعی مسکن می‌گویند که اصلی‌ترین دلیل عدم اجرای قوانین دولت، کارشکنی بنگاه‌داران در حوزه قیمتگذاری است، اما این چنین نیست، لذا فضای مجازی و کاربر فعال در حوزه مسکن، قیمت مسکن را بی‌رحمانه افزایش می‌دهند.

وی عنوان کرد: مسکن مهر، مسکن ملی و طرح نهضت ملی مسکن از جمله طرح‌هایی است که در ۱۸ سال اخیر در کشور اجرا شده است و هر کدام با نقاط قوت و ضعفی روبه‌رو بوده‌اند و گاهی هم به بن‌بست خورده‌اند با روی کار آمدن دولت سیزدهم ساخت مسکن با ادامه طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های مختلف از سر گرفته شد.

عسگری، اظهار کرد: دولت قبل که عملاً برنامه‌ای برای تولید مسکن نداشت و در سال‌های پایانی عمر خود با رو کردن طرح اقدام ملی مسکن و طراحی یک سایت از مردم متقاضی ثبت‌نام به عمل آورد اما این طرح به‌دلیل تمام شدن عمر دولت عملاً نیمه‌کاره رها شد و هیچ واحدی به مردم تحویل داده نشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: اما با تزریق هرچه زودتر مسکن، پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن و اجاره‌بها برای مستاجران در سال آینده بهتر شود.

انتهای خبر /

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 1 =