عملکرد امام هادی(ع) الگوی شیعیان است

کارشناس مذهبی گفت: امام هادی(ع) زمینه را برای غیبت صغری و غیبت کبری امام زمان(عج) آماده می‌کردند و با مردم کمتر ارتباط گرفته و از طریق نمایندگان و شبکه خود ارتباط برقرار می‌کردند.

حجت‌الاسلام شریفی؛ در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: امام هادی(ع) در حدیثی می‌فرمایند: دنیا مثل بازار است که در آن عده‌ای سود می‌برند وعده‌های ضرر می‌کنند، کسانی که به فرمان خدا باشند و به اوامر و نواهی الهی گوش فرا دهند نفع می‌برند و کسانی که دراین دنیا به فرمان نفس خود و شیطان باشند ضرر خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امام هادی(ع) هچون پدر بزرگوارشان در حصر بودند و در زندان بنی‌عباس سخت‌گیری‌های فراوانی علیه ایشان انجام می‌شد اما با این وجود دست از تبلیغ دین اسلام برنداشتند

شریفی افزود: امام هادی (ع) با وجود اختناق شدیدی که با آن مواجه بود، همواره به مساله ظهور حضرت حجت (عج) اشاره می‌کرد و عملکرد حضرت نسبت به این مؤلفه الگویی برای شیعیان امروز است.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام هادی(ع) زمینه را برای غیبت صغری و غیبت کبری امام زمان(عج) آماده می‌کردند و با مردم کمتر ارتباط گرفته و از طریق نمایندگان و شبکه خود ارتباط برقرار می‌کردند.

وی در پایان گفت: امام هادی(ع) یادگارهای گران‌سنگی را به یادگار گذاشتند که مهمترین آن زیارت جامعه‌کبیره و زیارت غدیر است که مضامین والایی در آن نهفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =