“یا حسین” ورد زبان شهید هاشمی بود

شهادت میانبرترین راه برای رسیدن به بهشت افرین است نه بهشت که بهشت مال شهید است و مقامش از  آن افزونتر،شهید خود عده ای را شفاعت میکند و به بهشت میبرد،اما خودش نزد خداوند متعال رزق و روزی دارد.

به گزارش نسیم خنداب، شهادت میانبرترین راه برای رسیدن به بهشت افرین است نه بهشت که بهشت مال شهید است و مقامش از  آن افزونتر،شهید خود عده ای را شفاعت میکند و به بهشت میبرد،اما خودش نزد خداوند متعال رزق و روزی دارد.

شهید ناصر هاشمی در سال ۱۳۴۸ در خنداب به دنیا آمد. خانواده او از تبار اخلاص و اعتقاد و از محبان اهل‌بیت(علیهم السلام) و به خصوص سرور شهیدان امام حسین(علیه السلام) بودند.

شهید معظم از همان روزهای نخست تولد، در فضایی سرشار از شور و شیدایی با جوشش اعتقادی راسخ، چون نهالی پرطراوت، قد می‌کشید و سرسبز می‌شکفت. پدرش می‌گفت: «ناصر از وقتی زبان به حرف زدن گشود «یا حسین(علیه السلام)» ورد زبانش شد و هنگامی که به راه افتاد، خیلی زود هم پای سوگواران عاشورای حسینی(علیه السلام) در کوچه‌های خنداب به هیئت‌های عزاداری پیوست و در تعزیه‌ها هم حضوری فعال داشت».


دوران تحصیل وی از دبستان عمار یاسر خنداب آغاز شد و از همان روزهای نخست، با اشتیاق درس می‌خواند و تمثیلی از تلاش و هدفمند زیستن بود.

شهید معظم در کلاس درس، الگوی وقار، متانت و ادب بود و در حالی که با خوب درس خواندن، در رده شاگردان ممتاز کلاس جای داشت و در نهایت خود نیز معلم شد و شاگردانی تربیت می نمود همچنین در کنار معلمی ورزش هم می کرد و یک ورزشکار با صلابت بود.

این شهید معظم در زمستان سال ۱۳۶۶ وقتی دومین سال دانش‌سرا را می‌گذراند، به عنوان بسیجی گردان علی بن ابی‌طالب(علیهما السلام) عازم جبهه شد و پس از چند ماه رزم با دشمن در تک دشمن به منطقه فاو در بیست و نهم فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 16 =