حضور در انتخابات موجب عزت اسلام است

امام‌ جمعه جاورسیان گفت: حضور در انتخابات یک عمل صالحی است که موجب عزت اسلام و ناراحتی دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نسیم خنداب»؛ حجت‌الاسلام ربیعی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: امروز روز آزمون سیاسی مردم ایران است و شرکت در انتخابات تقوای سیاسی محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: حضور در انتخابات واجب عینی و تکلیف الهی است، اگر از اطرافیان کسی بیمار و ناتوان است وظیفه داریم در حد وسع خود همراهی کنیم تا بتوانند در انتخابات مشارکت کنند و کسانی که مردد هستند باید تبیین کنیم تا بتوانند فرد اصلح را انتخاب نمایند.

ربیعی افزود: فرد اصلح کسی است که اولویت اول خود را مصلحت نظام و مردم بداند و باتقوا و به مبانی اسلام پایبند باشد. در مناظرات تلویزیونی هم مشخص بود که کدام نامزد انتخابات دارای تقواست و مراقب حرام و حلال الهی بود.

خطیب جمعه جاورسیان بیان کرد: حضور در انتخابات یک عمل صالحی است که موجب عزت اسلام و ناراحتی دشمنان است، باید مراقب باشیم که با رای ندادن خود باعث شادی دشمنان نشویم. 

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخاباتی و کسی که در این انتخابات منتخب مردم می‌شود باید افرادی را به همکاری برگزیند که با نظام و انقلاب اسلامی زاویه نداشته باشند و دلبسته امریکا نباشند چون چنین افرادی از ظرفیت کشور استفاده نخواهند کرد.

 ربیعی ضمن تسلیت ایام ماه محرم گفت: امام‌حسین(ع) و یارانش به خاطر فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به شهادت رسیدند، این دو فریضه باعث زنده و پویا ماندن دین وشریعت است که اگر غفلت کنیم دین نابود می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر گناهی علنا در جامعه صورت گیرد خداوند عذاب خود را نازل می‌کند، همگی وظیفه داریم نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت نباشیم و اگر در خانواده، اقوام، دوستان و آشنایان کسی است که گناه علنی مانند عدم رعایت حجاب دارد وظیفه داریم امربه‌معروف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =