بالاترین مقام شهادت در راه خداست

بالاترین ارزش و مقام برای انسان شهادت در راه خدا است؛ زیرا انسان با شهادت به جایگاهی بسیار بلند در نزد خدا می رسد.

به گزارش پایگاه خبری«نسیم خنداب»؛ بالاترین ارزش و مقام برای انسان شهادت در راه خدا است؛ زیرا انسان با شهادت به جایگاهی بسیار بلند در نزد خدا می رسد. قرآن کریم در این باره می فرماید: “گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگان اند، آنان زنده اند و در نزد خدا روزی می خورند”.

شهید جواد پاکپور در سوم فروردین ماه سال ۱۳۴۳ درست در ایام عید نوروز در روستای دهسد در خانواده‌ای کشاورز زاده و روستایی که از اهالی روستا صمیمیت و صفا و یکرنگی را به ارث برده بود، پای به عرصه وجود نهاد.

روز‌ها در کنار پدر در مزرعه و زمین کشاورزی به آموزش و یادگیری دروس زندگی و ایستادگی و استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات سپری کرد تا هفت ساله شد و به مدرسه رفت تا کسب علم و دانش کند.

جنگ تحمیلی که شروع شد درس و مدرسه را رها کرد و به میدان جنگ رفت و به عنوان بسیجی و داوطلب به سپاه اسلام پیوست و تیر بار چی سپاه اسلام شد تا از کیان اسلام دفاع کند.

حدود ۸ ماه در خدمت سپاه بود تا این که در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی پاسگاه زید عراق در حین عملیات رمضان به شهادت رسید.

پیکرش در منطقه عملیاتی مفقود شد و سال‌های بعد در اول اسفندماه سال ۱۳۷۳ به وسیله گروه‌های تفحص شهدا شناسایی و در روستای دهسد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =