پیاده‌روی اربعین بزرگترین تجمع مسلمانان است

امام جمعه خنداب گفت: این روزها مراسم پیاده‌روی اربعین باشکوه و عظمت خاصی در کربلا در حال برگزاری است که این حرکت در جهان بی‌نظیر است و بزرگترین تجمع مسلمان محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نسیم خنداب»؛ حجت‌الاسلام صفاهانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع) گفت: عظمت اربعین به خاطر عظمت امام حسین (ع) و عظمت ایشان به خاطر قیام، ایثار و فداکاری برای دین و اسلام است. 

وی در ادامه بیان کرد: اربعین نماد اقتدار مکتب تشیع است، یکی از نشانه‌های مومن قرائت زیارت اربعین در روز اربعین است، امام‌صادق(ع) می‌فرماید: چه از راه دور و چه از راه نزدیک زیارت اربیعن را در روز اربعین بخوانید.

صفاهانی افزود: این روزها مراسم پیاده‌روی اربعین باشکوه وعظمت خاصی در کربلا در حال برگزاری است که این حرکت در جهان بی‌نظیر است و بزرگترین تجمع مسلمان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: این محبت امام‌حسین(ع) است که همه مردم را در یک‌جا جمع کرده است و همه عاشقانه با پای پیاده به زیارت امام‌حسین(ع) می‌روند.

صفاهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: همه وزرای پیشنهادی ریاست جمهوری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و در حال حاضر رئیس‌جمهور و وزرا در دولت مستقر هستند اکنون زمان خدمت جهادی و صادقانه است.

 خطیب جمعه خنداب تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان این است که گرانی را مهار کنند، سفره مردم کوچک شده و برخی برای تامین مایحتاج اصلی با مشکل مواجه هستند اولویت برنامه دولت‌مردان باید رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم باشد.

وی بیان کرد: اولویت دیگر دولت‌مردان باید حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان باشد، چرخ اقتصادی کشور ما به کشاورزی و تولید است. شهرستان خنداب که قطب کشاورزی است باید قطب صنایع تبدیلی نیز باشد، کشاورزان زحمت می‌کشند اما محصولات خود را نمی‌توانند  به فروش برسانند.

وی در ادامه بیان کرد:  ایجاد کارخانجات تبدیلی در راستای فراوری کشاورزی و ایجاد شرکت تعاونی برای خرید تضمینی محصولات  نیاز شهرستان است که باعث دل‌گرمی کشاورزان می‌شود. امیدواریم مسئولان به امر مهم توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/‌

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =