امام رضا(ع) در برابر مشکلات مقاوم بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خنداب گفت: امام رضا (ع) در برابر مشکلات مقاوم بود و با اینکه سخت‌ترین دوران امامت، دوران امام هشتم بود اما همگان ایشان را به صبوری می‌شناختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «نسیم خنداب»؛ حجت‌الاسلام صحرایی در گفتگو با نسیم خنداب، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) گفت: زندگی امام رضا (ع) تصویری از یک زندگی مطلوب است که در آن خبری از صفات ناپسند نیست و تنها پسندیدگی به چشم می‌خورد.

وی در ادامه بیان کرد: توجه به زندگی امام مهربانی‌ها می‌تواند راهی روشن در مقابل دیدگان ما ترسیم نماید و راه اساسی برای درمان صفات ناپسند و دستیابی به صفات پسندیده را نشان دهد.

کارشناس مذهبی گفت: امام رضا (ع) همیشه به یاد خدا بود، در بیشتر اوقات زبانش به کلماتی مانند: “الحمدلله، الله‌اکبر، سبحان‌الله، لااله‌الالله” گویا بود و روزها از اذان صبح تا طلوع آفتاب به مناجات با خداوند و یاد زبانی و قلبی او مشغول بود.

صحرایی افزود: امام رضا (ع) در برابر مشکلات فراوان مقاوم بود و با اینکه سخت‌ترین دوران امامت دوران امام هشتم بود اما همگان ایشان را به صبوری می‌شناختند. 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خنداب گفت: امام رضا (ع) همه را به ایستادگی در راه خدا دعوت می‌کرد و می‌فرمودند: «وقتی همه راه‌ها بسته به نظرمی‌رسد باز هم ناامید نباشید که همان موقع (به خواست و مصلحت خدا) زمان نجات شماست».

صحرایی بیان کرد: یکی از صفات ناپسند در وجود انسان ناامیدی است که در برابر صفت امید و رجا قرار دارد و درمان حقیقی این مشکل روحی چیزی جز رسیدن به توحید نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: یاد خداوند متعال، نماز اول وقت، حفظ آبروی دیگران؛ خوش‌زبانی، سکوت، صبوری، عفو و گذشت، به فکر محرومین بودن، تواضع، پرهیز از اسراف، عجز در برابر خداوند متعال و توجه به مخلوقات برخی از ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) است.

صحرایی اظهار کرد: دعای اذن دخول، قرائت زیارت امین‌الله، استغفار، صلوات، دعا برای امام زمان(عج)، ایستاده و پایین پای حضرت دعا و زیارت خواندن، شرکت در نمازهای جماعت حرم، خلوت با امام رئوف و دعا در حق دیگران برخی از اعمالی است که می‌توان در تشرف به حرم مطهر امام مهربانی‌ها به‌جا آورد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =