مدت کوتاه امامت امام‌ حسن‌عسکری(ع) نشان از غربت حضرت دارد

کارشناس مذهبی گفت: عمر شریف و پر برکت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(عج) 28 سال بود و 6 سال هم زعامت و امامت شیعیان را بر عهده داشتند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«نسیم خنداب»؛ حجت‌الاسلام عباس جمشیدی در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع) گفت: عمر شریف و پر برکت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(عج) ۲۸ سال بود و ۶ سال هم زعامت و امامت شیعیان را بر عهده داشتند.همین مدت کم امامت ایشان نشان از غربت و مظلومیت ایشان دارد.

 وی در ادامه بیان کرد: یکی از آثار مظلومیت هم در نام ایشان وجود دارد که معمولا توجهی به آن نمی‌کنیم کلمه”عسکر” به معنای “محاصره شده” است؛ به خاطر خفقان آن دوران، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کردند.

جمشیدی افزود: امام حسن عسکری(ع) به خاطر شرایط دوران خود، حتی نتوانستند یک بار هم به سفر حج بروند و خلفای آن زمان اجازه نمی‌دادند حضرت با دوستداران و شیعیان ارتباط بگیرد و اگر نامه ای برای شیعیان داشتند باید مخفیانه آن را به شیعیان می‌رسانند.
کارشناس مذهبی تصریح کرد: زندگی امروز شیعیان هم با زندگی آن حضرت شباهت‌هایی دارد، امروز دشمنان با اعمال تحریم‌های سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، دارویی .. تلاش می‌کنند شیعیان را از بین ببرند و در تحریم رسانه ای کاری کرده بودند که تا چند سال قبل کسی از اجتماع بزرگ پیاده روی اربعین مطلع نبود.

وی اظهار کرد: در زمان امام عسگری(ع) ۶ نفر از خلفای عباسی با امام زندگی کردند و هر کدام سیاست‌ها، آزار و اذیت‌های خاصی نسبت به حضرت داشتند اکنون هم سران آمریکا هم اذیت‌های خاص خود را بر شیعیان اعمال می‌کنند و می‌خواهند ملت امام زمان(عج) نباشد.
وی بیان کرد: با عنایت امام زمان(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری همه نقشه های دشمنان نقش بر آب می‌شود و بسیاری از بن‌بست‌ها راهگشا شده است و امیدواریم الطاف ائمه همواره شامل حال شیعیان و محبین آن حضرت گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 8 =