سفیر برزیل از بیت تاریخی امام (ره) در خمین بازدید کرد

سفير برزیل در تهران و هيات همراه در معيت جمعي از مسئولان استان مركزي از بيت تاريخي امام (ره) در خمين بازديد و به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اداري احترام كرد.

به گزارش نسیم خنداب به نقل از دیار آفتاب؛ آگوئیا نتو سفیر سفیر برزیل در تهران و هیات همراه در معیت جمعی از مسئولان استان مرکزی از بیت تاریخی امام (ره) در خمین بازدید و به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی اداری احترام کرد.

بیت تاریخی امام خمینی (ره)دارای عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.

جلوخان های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرو رفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و ورودی دولنگه اصلی این خانه در بخش جلویی قرار گرفته که هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته ضخیم طولی است.

این بنا دارای یک راهروی طویل و کم عرض و تاریک است که کاربری آن جلوگیری از ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است و چند انبار و آشپزخانه از دیگر اجزاء و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود.

این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در ۱۷۵ سال پیش ساخته شده است و به شماره ۱۷۴۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =