رزمنده دفاع مقدس:فتح خرمشهر ضربه‌ای تعیین‌کننده بر پیکره دشمن وارد کرد/انقلاب به‌واسطه فداکاری‌های رزمندگان تداوم یافت

سوم خردادماه به عنوان نمادي از مقاومت و ايستادگي رزمندگان اسلام در برابر دشمن بود و از همين رو، سالروز آزادي خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ايثار و پيروزي نام گذاري شده است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب، عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، در ‌‌سلسله عملیات رزمندگان اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا تمامی معادلات، باورها، ذهنیت‌ها و قابلیت‌های نظامی دشمن را از بین برد و به عنوان بزرگترین پیروزی سیاسی نظامی ایران در سال دوم جنگ، ضربه‌ای اساسی و تعیین کننده بر پیکره دشمن وارد آورد.

سوم خردادماه به عنوان نمادی از مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر دشمن بود و از همین رو، سالروز آزادی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گذاری شده است.

انقلاب به واسطه فداکاری های رزمندگان شکل گرفته است

اکبر اسدی یکی از رزمنده دفاع مقدس، در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت: سال ۱۳۶۰ بیست و چهار سال سن و دارای سه فرزند بودم که به صورت داوطلب به مناطق عملیاتی گیلان غرب کرمانشاه اعزام شدم.

اسدی اظهار کرد: بنده در سال ۱۳۶۱ به ستاد پشتیبانی جهاد اراک مراجعه کردم و به همراه سایر داوطلبین به مناطق عملیاتی خرمشهر اعزام شدم عملیات بیت المقدس آغاز شده بود و بنده راننده بولدوزر بودم به همراه تعدادی دیگر از رزمنده ها به فرماندهی آقای جزایری به عنوان محور دار انتخاب شدم.

این  رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: تعداد ۹ بلدوزر و ۲ لودر تحویل ما دادند و ۴ شب در خط مقدم مشغول زدن خاکریز بودیم که شب چهارم با اصابت گلوله به سمت راست بدن از ناحیه پا، چشم و سر دچار مصدومیت شدم و به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شدم و بعد از گذشت چند روز به علت ازدحام مجروحان برای ادامه درمان به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدم و مدت دو هفته در بیمارستان نمازی بستری بودم.

اسدی در ادامه افزود: زمانی که در بیمارستان شیراز بستری بودم اعلام کردند خرمشهر آزاد شد همه مردم شیراز با شور و شعف خاصی برای ملاقات با مجروحان و عرض تبریک پیروزی خرمشهر به بیمارستان ها ریختند و تمام وجود ما را شادمانی فرا گرفته بود تا جایی که دردخودمان را فراموش کردیم و به خاطر این پیروزی بزرگ خداوند را شکر می کردیم.

وی گفت: بعد ازمدتی وضعیت جسمانی خود را به خانواده اطلاع دادم و به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل شدم و بعد از بهبودی مجدد به صورت داوطلبانه به پادگان حمید نزدیک خرمشهر رفتیم و شبانه مشغول زدن خاکریز بودیم و بعد از آن نیز در مناطق مختلف عملیاتی از جمله شلمچه که برای جلوگیری از آب گرفتگی نیاز به خاکریز داشتند حضور داشتم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: وقتی مطلع شدم پدرم در بستر بیماری است به روستا(آقداش) برگشتم و بعد از فوت پدرم مجددا در عملیات کربلای ۵ حضور داشتم .

 وی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز می خواهم برای سلامتی رهبر انقلاب دعا کنند بابت این انقلاب خون های پاکی ریخته شد و ایثارگری های خیلی مخلصانه ای اتفاق افتاد که غیر از رضای خدا چیز دیگری در برنداشت و این انقلاب به واسطه فداکاری های رزمندگان شکل گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =